Trötthet och fotomixtrande

I dag har jag jobbat så pass många timmar att jag var tvungen att åka hem på rasten. Detta för att gå ut med Tristan. Väl hemma fick jag en trött blick från Tristan som tyckte säga: Va? är du redan hemma! Skulle inte du jobba hela dagen så att jag skulle få sova i fred? Därefter blev det en kort dos lagottogos, en snabb prommis och sedan var det dags att åka tillbaka till jobbet.

Förövrigt är statusen den att jag är trött som en gnu, har de senaste kvällarna somnat innan 21.00. Så mycket sömn att ta igen.. Jag är en person som behöver mycket sömn för att fungera ordentligt. Känns som om jag har en del timmar att ta igen och i helgen lär det inte bli särskilt mycket sömn. Om vi på lördag ska vara i ransäter innan 09.00 bör vi nog lämna örebro okristligt tidigt!  

Nu ska jag forsätta att fippla och mixtra med bilder; har några kvar att skicka till. Eftersom jag endast kan skicka 10mb åt gången via hotmail och ett foto är cirka 3 mb måste jag förminska alla foton.. Det tar lite tid..

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Hannah
Jag kollade förut det är ca 20 mil från Talby till Ransätter, så ni behöver ca 3tim dit. Med reservtid.
det betyder att nl behöver åka ca 05.00
Puhh vad tidigt.:-))

2007-07-24 @ 19:03:29
Postat av: La Famiglia

Vad använder du för program när du förminskar bilder? Jag brukar använda gratisprogrammet IrfanView. Hur enkelt som helst att förminska bilder i. Vill du veta mer så kan jag berätta

Postat av: Hannah

Pappa: det tar knappast 3 h att köra 20 mil..

2007-07-24 @ 19:17:05
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

La: jag använder Adobe photoshop. även det hur simpelt som helst. men tar lite tid i alla fall, att titta igenom alla bilder, välja ut bilder osv..

2007-07-24 @ 19:37:39
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback