Dålig början, bra slut.

Började dagen med en handledarträff. Jag fick tokspel på vår handledare och Maria höll på att sparka mig på benet för att jag skulle lugna ned mig. Mer om detta kan komma i ett eget inlägg om jag orkar. Vi hade sedan tänkt gå på två uppsatsseminarier. Det är obligatoriskt att gå på 4 och vi har två kvar, men handledarträffen höll på så länge därmed vi hann inte. Lika bra det för vi kände ändå inte för det.. Återvände till uppsala och hem hit för att göra en sallad till lunch, fixa fika och saker att ta med ut till fjällnora hundbad. Packade sedan in grejerna samt Tristan och Basta och for ut till Fjällnora. Tristan blev som vanligt stollig och ville inte alls gå upp ur vattnet. Även denna gång var han lite vaktig och sur på andra hundar som kom för nära vår filt. Men när han fick vara lös gick det bättre, men Basta tog över hans roll och läste lusen av hundarna. Sur-Basta... Både Maria och jag avklarade årets första dopp. Det var jätteskönt i vattnet och jag passade på att simma tillsammans med Tristan. Badkrukan-Basta var inte alls särskilt imponerad av vattnet, fick i henne ett par gånger och hon simmade till och med. Men att gå och plaska i vattnet vid strandkanten är mer hennes grej, dock tyckte hon att de andra hundarna var läskiga och jobbiga som ville nosa henne i rumpan hela tiden. Sommaren kommer spenderas ute i Fjällnora, får låtsas att vi är i grekland. :P Jag är fruktansvärt stolt och glad över Tristan och hur duktig han är när han är lös, han håller sig runt mig och tennisbollen, följer mig som en hund (skräll). han är lugn och bryr sig inte om de andra hundarna som far runt och busar. Han är inte intresserad av att busa. Han vill bara bada bada bada. När vi skulle åka hem kom det en tjej med någon yorkshireterrier-liknande sak som blev Bastas nya bästis. Uj vad de busade.

Både Maria och jag tycker att Bastas dåliga päls blev bättre och lockigare av vattnet.

Basta och Tristan ligger helt utslagna och sover som stockar just nu. De är heelt slut efter dagen på stranden och det är jag med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback