Det stora tabberaset i Avesta.

Vilken trevlig dag vi har haft!
Joakim och jag hade planerat att åka 06.30 men först 06.50 kom vi i väg. Dock kom vi i god tid ändå. Vi anlände mer eller mindre samtidigt som mamma. Vilket var passande eftersom hon hade min bil och i min bil fanns min bur. När vi kom in på utställningsområdet och till ringen hittade vi hela
La famiglia, kamperade hos dem. Lite andra männsikor så som Lotta och Anna som har den söta Gillenias Merta kom och kamperade runt oss vilket gjorde det hela ännu trevligare. Även lite andra trevliga Hesiodos-hundägare samt hundar kamperade i närheten.

Bedömningen gick bra för de flesta, Bastapasta fick en 1:a vilket vi alla är glada för :D La famiglias söta Ia fick även hon en 1:a och vann juniortikklassen. Ett stort grattis till dem. :D BIR & BIM-valp blev två Hesiodos valpar. :D

När bedömningarna var slut dukades det upp till det stora tabberaset i Avesta. La Famiglia dukade upp fem sorters kakor på ett medhavt silverfat, det var bullar, kokkoskakor, sockerkaka, hallongrottor och havrekakor. Och jag hade medtagit mina omtjatade pestobullar, jag hade dock glömt silverfatet hemma ;). Som bord använde vi Tristan och Bastas burar. Det blev en mycket trevlig fikastund vilket jag anser borde göras om...

Dalarnas kennelklubb hade verkligen lyckats med arrangemanget. Ringarna var stora och fina. Det var stora ytor mellan ringarna. Det är för en gång skull skönt att slippa trampa på andra människor och hundar.

I morse stod jag och valde mellan jeans och kjol/klänning. Det blev jeans vilket var ett dumt val. Gud så varmt det har varit och gud vad jag har bränt mig på min högra arm.... HEJ SIGNALKRÄFTA!

Ett stort tack till alla trevliga männsikor för en trevlig dag.

Joakim som inte tycker att hundutställningar är det mest spännande här i världen tyckte till och med att det var rätt roligt och trevligt i dag.

Tristan är helt slut och sover just nu gott. Själv är jag också helt slut. Den där festen som jag är inbjuden till i kväll känns inye så aktuell just nu.. Ska istället vila en stund och läsa en spännande bok. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback