Dumma diskmaskin

I morse börjarde jag först 10.00, skulle ha en kökstur, dvs sköta allt i köket. När jag kom till jobbet ville jag vända och åka hem igen, diskmaskinen var TRASIG! Att diska för 17 pers + personal är inte så spännande. Lyckligtvis fanns det papptallrikar och plastbestick. men av någon konstig anledning fanns det inga platsgafflar. En av mina arbetskamrater hade tagit med sig rabarber så jag slängde ihop en gigantisk rabarberpaj i en ungsform. Den blev mumma och rätt maffig! På rasten åkte jag hem för att rasta Tristan, men det var så varmt att 20 min prommis var nästan för mycket. Nu i kväll är det lite svalare och därmed blev det en timmes prommis. På prommisen mötte vi upp Joakim som kom från tåget, vi gick förbi en mack för att köpa tandkräm. Tristan och jag stod utanför och väntade. Tristan fick för sig att han skulle hälsa på alla som skulle in på macken. Ibland är prinsen lite för kärvänlig...
Nu ska vi gossa i soffan. Dagens dos lagottogos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback