Senaste dygnet.

Inte kom vi i väg i tid i går, men jag överlevde att köra genom stockholm. Dessvärre gick det vääldigt sakt en längre sträcka, var sedan tvungen att gasa på lite för att inte komma för sent till båten. Väl framme i Nynäshamn 20.10 blev vi placerade i "djurkön". Köra på båten skulle börja ske först 20.40 så Joakim begav sig på jakt efter kaffe medan jag rastade Tristan. Joakim som tydligen träffade på någon gammal kompis dröjde med att komma tillbaka till bilen och redan 20.30 började bilarna  i djurkön att köra på. Ringde upp Joakim som fick springa tillbaka till bilen.. 
Båten avgick i tid 21.05 och vid 22.00 fanns möjligheten att gå ned och titta till sina djur, därmed gick jag ned till Tristan. Eller jag spanade bara på honom, han låg lungt i buren... 
En liten stund senare började det blåsa hårdare, det guppade och slog ganska rejält. Blev lite smått sjösjuk... Stackars Tristan tänkte jag... Lyckades sova en stund sedan var vi framme i Visby. Men eftersom vi hade turen att få köra på först hade vi oturen att komma av sist. När vi kom av åkte vi hem till Svärmor, svärfar och lillebror som väntade med te och nybakat bröd. Vi pratade en stund medan Tristan inspekterade huset och i säng kom vi först vid 02-tiden. 

I morse runt 06-tiden tyckte Tristan att det var dags för mig att vakna, han har inte sovit jättebra utan bökat runt en del. Känner sig väl inte riktigt hemma... Jag somnade om till 07 då jag hörde att svärfar var uppe, släppte ut Tristan till honom så att de kunde bege sig på morgonprommis. Vid 08 kom en blöt Tristan in till oss igen, lyckades dock somna om till 9.30. ush! trött är jag i dag. På förmiddagen tog Joakim, Tristan och jag en längre prommis. Sedan lämnade vi Tristan hemma hos svärfar medan vi och lillebror åkte ned på stan för att äta lunch på fornsalen samt göra fornsalen. Därefter åt vi glass nere i hamnen och gick lite på stan. Lillebror åkte sedan hem med svärmor. Joakim och jag mötte sedan upp en gammal kompis från Örebro. Tog en fika med henne samt gjorde ett par affärer. Shoppade en sarong att ha över Tristans bur... Sedan åkte vi hemåt och fick maten och efterrätten serverad. Känns som om vi inte gjort annat än ätit i dag. Ska nog ta en prommis nu...

Tristan börjar känna sig hemma nu, han har precis hjälpt svärfar med disken (på bästa lagottosätt).

På stan såg vi två lagotto vid två olika tillfälle, den ena var nedklippt och den andra hade jättekonstig svans. Inte alls lika snygg som prinskorven :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Skönt att höra att allt är väl! Hälsa alla jag känner!!!!!
Kramen

Postat av: Helena o Tosca

Ni får visa de gotländska lagottosarna hur en riktig lagotto ska se ut!

2007-06-29 @ 08:28:57
Postat av: Hannah

Mams: det ska jag göra!

2007-06-29 @ 12:06:10
Postat av: hannah

Helena & Tosca: det är vår plan :D

2007-06-29 @ 12:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback