Befogat.

Ibland kan jag störa mig fruktansvärt mycket på folk, alla gånger är det kanske inte helt befogat men denna gång är det banne mig det! Kursen jag läser nu består till en liten del av folk från min klass resten är folk från den andra skolan som vår skola samläser med i bland. En av tjejerna från den andra skolan har jag lust att strypa och håller hon inte tyst snart kommer jag göra det. Minst 10 gånger/ h avbryter hon läraren med DUMMA frågor eller att hon inte förstår, kan läraren förklara igen? vilket gör att vi inte alls hinner gå igenom allt det som var tänkt. Droppen som nästan fick bägaren att rinna över (hade den runnit över hade jag vänt mig om och sagt MYCKET otrevliga saker till henne) var när hon i dag sa: "Ursäkta! det är kanske en dum fråga, men vad är ett depåpreparat?"
Jag fick lust att skrika "herregud människa vi går i termin 5 om du inte vet vad ett depåpreparat är, kanske du ska lägga ned pennan, gå ut härifrån och aldrig visa dig här igen!" Men istället för att skrika tog jag mitt pick och pack och lämnade lokalen. Man slutar aldrig att förvånas....   
Det underliga är att det är bara studenterna från den andra skolan som ställer dumma frågor? Jag har inga som helst problem att hänga med och förstår vad läraren pratar om och det verkar de från min klass göra också, ett konstigt fenomen.

Nu ska Tristan och jag gå på promenad innan jag börjar jobbe 16.15

Kommentarer
Postat av: "mams"

Ta det lugnt lilla grisen!!!! Kramizzzzz

2007-03-01 @ 15:26:01
Postat av: Erika

Kan du inte prata med läraren och säga att ni (för naturligvis pratar du inte bara för dig själ ;)) känner att ni inte hinner med allt och om han inte kan säga åt folk med frågor om sånnt de borde kunna att kolla i litteraturen eller ta det efter föreläsningen?

2007-03-01 @ 16:30:57
Postat av: Hannah

Erika: Joakim föreslog samma sak, jag har dock en idé om att ta med rutten frukt och grönsaker att kasta på henne när hon ställer dumma frågor.. Eller så härdar jag ut.. 2 föreläsningar kvar

Postat av: cos

det var förvisso inte helt trivialt att ta reda på vad ordet innebär. google ger inte en vettig träff, som förklarar något, förräns på sin fjärde sida av sökträffar.

2007-03-01 @ 22:17:44
URL: http://berattarladan.blogg.se/
Postat av: La Famiglia

Men jag som inte gått fyra terminer, är det OK att jag frågar vad ett depåpretarat är? För det har jag ingen aning om. Däremot vet jag vad EN 60950 är. Och vad UL gör, och vad ett PERT-diagram används till. (Om du undrar så är det OK att fråga mig.)

2007-03-01 @ 23:16:52
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: La Famiglia

Jag som inte läst 4 terminer, får jag fråga vad depåpretarat är? Det har jag nämligen aldrig hört talas om. Däremot vet jag vad PERT-diagram är. Och vad Lichtenberg-metoden används till. Och hur man gör en stake-holder-analys. (Vill du veta det så är det helt OK att fråga. Jag har inte läst 4 terminer men jag har arbetat i 20 år)

2007-03-01 @ 23:46:03
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Det är helt klart något fel på denna blogg... försökte svara på kommentarer i går, vilket inte gick men nu är de helt plöstligt publicerade.. konstigt.. och inte kan jag logga in heller :P

2007-03-02 @ 10:09:11
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

Cos: men är man T5:a BORDE man veta vad det är även om det inte är lätt att ta reda via google

2007-03-02 @ 10:18:31
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Hannah

La: ett depåpreparat är ett läkemedel (kan administreras på olika sätt samt ha olika beredningsformer, tablett, kapsel, intramuskulär injektion) som har en mer långsam effekt, den aktiva substansen utsöndras inte lika fort i kroppen utan ligger kvar som en depå.
Vad i hela havet arbetar du med? Lichtenbergsmetoden låter oerhört spännande..

2007-03-02 @ 10:24:50
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Familia

Projektledare för produktutvecklingsprojekt inom telekombranchen. För övrigt är det besvärande när ens kommentarer inte verkar komma fram så man skicka igen och igen och igen. Men så kan det bli i den digitala världen.

För övrigt förordar jag frukt framför samtal. Samtal kan lätt bli så flummiga. Frukt talar mer klarspråk, och tydlighet i kommunikationen är A och O om man vill påverka någon.

2007-03-02 @ 13:07:46
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: där ser man, projektledare.. får du då tala om för en massa andra personer vad de ska göra? Jag ska bli syrra och då har man även en ledarroll, en arbetsledar roll, så jag hoppas på att jag kan köra med folk medan jag själv sitter och dricker te. (skämt)
Det är något riktigt fel på denna blogg, kommentarerna blir fel och hela sidan ser fel ut (fast inte på min sambos MAC)
Frukt it is then! :D

2007-03-03 @ 08:03:58
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback