Hemma på min gata i stan

Längs med ena sidan på vår gata kan man parkera men där är det oftast fullt. Lyckligtvis har vi en parkeringsplats men när vi får besök av folk med bil så som mina eller Joakims föräldrar brukar vi parkera vår bil inne på gården på andra sidan gatan eftersom det oftast är besökarnas bil vi brukar använda om vi ska åka någonstans. På gården finns fyra parkeringsplatser, förut fanns det automater, det kostade ett par kronor i timman dygnet runt men med jämna mellanrum försvann de där automaterna. Var det någon som snodde dem? För någon månad sedan dök det upp skyltar att parkeringsplatserna var till för besökande till vår gata. Jättebra tyckte vi då kan man ju stå där (utan att behöva fundera mer på det) när vi får besök. När mamma och pappa var uppe sist ställde jag min bil där. För någon vecka sedan berättade min arbetskamrat som bor i samma hus att hennes son hade parkerat på de där platserna inne på gården och vid 21.30 på en söndagskväll hade de fått böter. Parkeringsvakterna hade kollat upp vart bilen hörde hemma och ägaren bor på gatan, är alltså inte besökande därför fick de böter. Så nu vet jag var jag inte ska parkera!
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback