Rapport från Tristan 19/3

Vaknade till runt 06-tiden i morse, tyckte då att det var dags för husse och matte att vakna så att de kunde klappa och gosa med mig. Ålade mig upp i sängen, ingen reaktion, klampade sedan runt lite på dem, ingen reaktion så jag gav upp och lade mig och sov på golvet en stund till. Vid 07.20 gjorde jag mitt andra försök och då lyckdes jag väcka dem. Låg på rygg ett tag mellan matte och husse och blev kliad på magen, väldigt mysigt. Sedan släpade sig matte upp och tog med mig ut på en kort promenad runt området. När vi kom tillbaka fick jag mat sedan sov jag en stund tills det var dags för den långa promenaden, fick springa av mig i fårhagen först. När jag sprang runt i hagen kom det en annan hund in, jag ville leka, försökte få igång hunden men han ville bara ligga och gnaga på sin jäkla pinne, han reagerade dock lite och blev sur när jag luktade honom i rumpan. Tråkmåns! Men hans matte var snäll och klappade en massa på mig, hon tyckte att jag var jättefin. När vi var i hagen kom det ett gäng andra hundar och gick förbi, jag sprang fram till staketet och tittade på dem, den andra hunden gjorde likadant fast han började skälla en massa på dem också, och jag ville inte vara sämre så jag sjöng med i sången.
Sedan gick matte och jag vår vanliga runda, mötte inga spännande hundar att skälla på. När vi kom hem påstod matte att jag var en skitgris så hon tvingade in mig i duschen, att duscha tillhör inte min favoritsysselsättning. Sedan sov jag en stund och matte smet i väg för att träna. På eftermiddagen blev det en prommis till och lite kutande i hagen igen, nu ska jag jaga ut husse och matte på kvällspromenad.  

//Tristan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback