Dogblogg 9 maj

Dagen har passerat rätt lungt. I morse gick matte och jag en längre prommis, vi spanade på en fasantupp (eller det var mest matte som gjorde det, jag bryr mig inte), jag pussades med fröken Tax för andra dagen i rad. Sedan kom Maria, hon och matte satt heeela dagen och pluggade, jag låg vid deras fötter och höll koll på dem. På eftermiddagen tog matte och jag en prommis, hängde lite i rastgården och lattjade med tennisbollen men det var nästan för varmt för att springa, lade mig i skuggan i stället. Matte försvann ett par timmar för att jobba. När hon kom hem var jag jättehungrig, gluffsade i mig maten sedan gick vi en sväng samt lattjade i rastgården med bollen. Mycket behagligare väder nu på kvällen, skönare att springa och skutta när det inte är så varmt. Matte skrattar jättemycket åt mig när jag leker med bollen, jag hoppar, studsar och slår med tassarna efter bollen så att dammet yr.

Nu ska jag släpa med mig matte eller husse ut för att kissa en sista gång innan det är dags att sova. Hoppas att jag kan få sova i fred i natt, för natten som var höll matte och husse på och bråkade med mig bara för att jag låg och slickade mig på benen och lite andra ställen.

/Prins Tristaaan

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Hur lång tid tar det att köra mellan Uppsala och Österbybruk?

Postat av: Karin

La Fam: Det beror på!!! Om man har träskorna på, då går det på en "pisskvart", annars c:a 30 - 40 minuter. (avståndet är väl 4 - 5 mil)

2007-05-10 @ 08:14:51
Postat av: Hannah

La: jag har ingen aning, men jag anar också runt 30-40 min. Jag ska höra efter med en som vet. Men jag anar att vägarna inte är så breda dit ut och det lär säkert vara en del trafik.

2007-05-10 @ 08:53:01
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback