Dogstuff.

Tristan och jag sov en timma nu på eftermiddagen/kvällen, är lite piggare nu, men mest jättetrött. Är inte direkt supersugen på att jobba 11 h i morgon. Vill bara sova, men det får jag göra ett annat liv. Om en stund kommer en kompis hit för att titta på melodifestivalen, jag har förvarnat henne att det är stooor risk att jag kommer somna, men hon har ju Joakim att prata med.

I går köpte jag en hundfilt till Tristan, en grön fleecefilt med svarta tassar, den är jättegossig finns stor risk att den kommer bli kvar i soffan. I går kom mamma och Basta hit. På kvällen vi hade bestämt en lagottodejt med Helena och Tosca, gick en prommis och hundarna fick springa av sig i fårhagen. Basta fick för ovanlighetensskull inte sitt tokryck som hon brukar få, vilket innebär att hon springer som en toook, jättefort, (på något sätt drar hon in rumpan under sig så hon ser jättefånig ut), utan hon betedde sig som folk ;P Promenaden var jättetrevlig tyckte både vi människor och vovvar.

I natt har Basta sovit hos Joakim och mig i sängen, hon började med att ligga vid mina fötter. Joakim protesterade lite men jag påpekade att när hon ligger vid fötterna gör det väl inget. Under natten vaknade jag till av att hon flyttade sig upp till knähöjd, sedan igen av att hon flyttade sig högra upp och när jag vaknade strax innan klockan ringde vid 06 så låg hon på min kudde med frambenen på ena sidan av mitt huvud och bakbenen på den andra sidan. Joakim vaknade till och frågade om hon inte skulle ligga vid fötterna? Huvudända, fotända? samma sak säger jag. När det var dags att åka till utställningen ville Basta inte följa med utan ville hellre krypa ned i sängen hos Joakim. 

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Kanske att även Basta hade förkänningar av hur det skulle gå. Och då är det väl klart att sängen lockar mer. Som tur var hade jag inga föraningar, för då hade jag aldrig kommit upp i morse.

Postat av: Hannah

La: ja eller så är hon bara lat

2007-05-12 @ 22:06:19
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback