Euuuuuuh!

När jag hade tränat i eftermiddags och höll på att stretcha planerade jag kvällen. Planerade
att jag skulle äta mat sedan slappa i soffan och inte göra någonting. Så blev det inte... Hade
även tänkt att baka bröd och när jag började hälla upp grahamsmjölet, rågkrossen, vetegroddarna
mm upptäckte jag att det rörde på sig. Joakim och jag började då inspektera skåpet där grejerna
står och där hittade vi små röd/bruna JÄTTEÄCKLIGA insekter. huuuuuuu! Vi googlade och kom
fram till att förmodligen är
kastanjebruna mjölbaggar. Nu har vi kastat nästan precis allt som fanns
i våra skåp, förutom några förpackningar som inte var öppnade och som de inte borde komma in
i, så som tacokryddpåsar, konserver och dylikt. Skåpen är nu städade och det som vi inte slängde 
ställde vi ut på balkongen över natten. Så får vi se om det dyker upp nya fulingar. Funderar på om vi
ska lägga ut ett lockbete... Jag hoppas att de inte har hittat till Tristans hundmat som står i hallen,
ska inspektera den i morgon, den står också på balkongen.   

Slängde tom min brödkorg, då det lossnade äckliga djur när jag slog brödkorgen i diskhon.

Någon som har erfarenhet av dessa äckliga djur?


Kommentarer
Postat av: Crazypill

min polare har haft mjölbaggar i mjölet och havregrynen. Hons städade bara jäkligt noga. Sen försvann dom.

Postat av: Anonym

Se upp med hundmaten!!!!! Skaffa en burk med tätslutande lock till den.

2007-05-01 @ 21:09:59
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Pappa

Välkommen till Mjölbagge gänget HI HI HI

2007-05-01 @ 21:43:37
Postat av: Hannah

Crazypill: vi har städat jäkligt noga så jag hoppas att de är long gone nu..

Mams: var hittar jag sådana?

Pappa: tack!

2007-05-02 @ 09:42:20
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: "mams"

De brukar finnas på hund/kattbutiker. Annars får du väl se dina nya hyresgäster som husdjur!!!!

2007-05-02 @ 16:59:23
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Mams: mm ska kolla.. det tänker jag då inte göra..

2007-05-02 @ 17:30:32
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback