Österbybruk.

I fredags fick jag en förkänning.. det kommer INTE gå bra på lördag...
Som vanligt kom mamma och jag sent även om vi åkte tidigt, vet inte riktigt hur det gick till.. Eller vi kom inte sent sent men vi kom senare än vi hade räknat med. Lagom tills vi hade parkerat och packat upp oss var juniorbedömningen påbörjad och redan avslutad för vissa. Lottas snygging Jazz fick en 2:a, hur det gick till kan man ju fråga sig.. och jag föreslog redan då att vi skulle vända om och åka hem igen. Jag undrar vad domaren ser med när han skickar ut finfina Jazz, han är ju för tjusig och har de senaste i tre utställningarna vunnit sin klass.. Men smaken är som baken (den som domaren tydligen dömmer med)!
För mig och Tristan gick det inte så bra, vi placerade oss inte. :P
Ett vack huvud som dock inte får ha mer stop. välmack (något oläsligt), bra hals, lite för rund i bröstk. Korr kors, välvinklad fram o bak. rör sig lite brett fram o skulle ha lite mer driv i steget.
Lite mer driv i steget? vad fan pratar han om? Förra gånger fick vi kommentaren att han har vägvinnande rörelser... Tänk vad det kan skilja sig. 
Basta fick en 2:a, hon var för TJOCK! (ha ha det fanns hundar där som var 2 gånger tjockare) samt att hon var i dålig päls (det vet vi ju om). Annars så tyckte han att hon var jättefin i kroppen. För vidare kritikkommentarer hänvisar jag till mammas
blogg  om hon nu lägger ut den.

Trots att det inte gick bra var det en väldigt trevlig dag! och regnet höll sig borta. För säkerhetsskull var jag och köpte ett riktigt regnställ i går vilket är något som jag inte har ägt på mååånga år.

och som vanligt hade jag med mig kameran men tog inte ett endaste kort. Måste nog skaffa mig en fotograf som följer med och tar kort åt mig


Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Det där med brist på driv i steget fattar jag verkligen inte. Jag tyckte Tristan hade ett underbart steg. Han flöt fram lika fint som en igelkott kan "rinna" ner för en trottoarkant. Sånt som man blir lyrisk av att se.

Postat av: Hannah

La: ja visst rör han sig härligt min lilla prins.. domaren hade inte alla getter hemma.. Finne!

2007-05-12 @ 22:05:46
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: salma

Det verkar som om det bara är att glömma helgen och se fram emot nästa. Hoppas ni tar revanch i Hässleholm.

2007-05-13 @ 18:24:34
URL: http://web.telia.com/~u24201825/
Postat av: Hannah

Salma: det är det vi hoppas på!

2007-05-13 @ 20:14:49
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback