Resultat

Skrev för någon dag sedan detta inlägg, samma dag fick jag svar från läraren att han inte hade haft tid att rätt tentorna, att han kanske borde ha mailat oss studenter osv... Han skrev även att min tenta var klart läsvärd. I natt kom mailet om att resultaten är inrapporterade och jag fick ett VG i första delen av kursen: sjuksköterskan som ledare. GO ME! det är inte direkt så att jag har slitit ihjäl mig och kämpat för ett VG, och egentligen bryr jag mig inte så jättemycket men det är ju alltid trevligt med ett VG. Det tråkiga är att när jag är klar och söker jobb är det inte en jävel som bryr sig om ens betyg, om man har G eller VG, det enda som är viktigt är att man har legitimation. Det kan även vara så att de vill se ens C-uppsats (får se om den blir klar någon gång under denna livstid :P). Hade en handledare på en praktikplats som berättade hon hade kämpat i skolan för att få VG i alla kurser och så när hon sökte sitt första jobb ville de inte ens se betygen, då kände hon att hon ville trycka upp betygen i ansiktet på dem.

Kommentarer
Postat av: "mams"

Grattis grattis!!!
Trots allt då.

2007-05-10 @ 09:34:10
Postat av: Hannah

tackar

Postat av: cos

beror det inte på vilka jobb man söker?

2007-05-11 @ 07:39:10
URL: http://berattarladan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Cos: de som jag har pratat med har aldrig behövt visa betyg

2007-05-11 @ 07:40:09
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Pappa

Det viktiga är att du vet att du PRESTERAT och klarat med bravur.
Grattis

2007-05-11 @ 11:16:46
Postat av: Hannah

pappa: jo det är sant. men det viktigaste är att man kan någonting när man kommer ut!

2007-05-11 @ 11:20:54
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback