Surgubbe

Är precis hemkommen från en prommis med Tristan, gick på en gemensam cykel- och gångbana, oftast går jag på höger sida men i bland på vänster. I dag gick jag på höger sida, då möter jag en gubbe som jag riktigt ser hur han siktar in sig på mig. Jag tänkte att jag byter inte sida, jag håller till höger. Var på han säger att jag inte ska gå på honom. Sedan börjar han föreläsa om att jag går på fel sida, svarar med att jag går på vilken sida jag vill (oftast går jag på gräset). Han har minsan talat med polisen och att det är lag på att man ska gå på vänster sidan, så han vet minsan hur det är... sedan talade han om det att är minsan jag som åker dit om jag blir påkörd av en cykel. Åker dit för vad då? undrar jag och skrattar. varpå han bli svinsur och talar om för mig att jag minsan inte ska bråka med honom för det är det många som gjort och han har bråkat med många bla bla bla. Föreslogjag att han inte ska vara så jäkla bitter och otrevlig och så gick jag.  

Det finns rekommendationer om att man BÖR gå på vänster sida men ingen LAG som gubben påstod. Så jag går på vilken sida jag vill och känner för, alltid retar det någon ;) Man måste ju byta sida för att variera sig.
Vägverket säger så
här
Uppsalas kommun säger så här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback