Tomtar på loftet!

På eftermiddagen skulle Maria och träffa en kompis som precis blivit opererad och skulle innan det ned på stan. Praktiskt tänkte jag, då kan jag åka med ned för att lämna tillbaka en bok åt Joakim samt hämta hans jacka hos skräddaren (host harkel!, skulle ha hämtat den för en månad sedan). Tristan ville åka Kia picanto så han fick följa med (tur för honom att Maria inte körde deras nya volvo, då hade han inte fått följa med). först åkte vi till brukshundscenter för att Maria skulle köpa kattmat, naturligtvis kom jag inte ut därifrån tomhänt. Var bara tvungen att köpa en ny vattenskål, en kam, en karda med roterande piggar samt en ny godispåse (eftersom Tristan slaktade den andra i går. Påpekade för Tristan att det kommer dras från hans veckopeng ;) ). Begav oss sedan ned på stan för att uträtta våra ärenden. Sedan släppte Maria av oss i hooden (Gränby) så att Tristan och jag kunde promenera en sväng hem. Tog en liten omväg för att vi skulle få gå en liten bit extra, möter en tant som bär på en påse. En JÄTTELÄSKIG påse, tyckte Tristan och var tvungen att urra och skälla på den, tanten såg först livrädd ut, men började sedan skratta när jag förklarade att det är påsen han skäller på. Någon som har tomtar på loftet måntro? 

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Frågan kanske är vad tanten hade i påsen.

Postat av: Hannah

La: ett huvud kanske?

2007-05-29 @ 21:43:23
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback