Hostdämpande

I det sista inlägget jag skrev i går, skrev jag om hostdämpande medicin. Tog lite noskapin innan jag gick och lade mig i förrgår och sov som sagt gott utan att hosta. Siktade in mig på detsamma i går kväll. Dock så uppstod det ett litet "problem". Fick efter ett tag lite ont i magen. Klockan var då 22 beslutade mig därför att krypa ned i sängen. På väg till sängen via badrummet för tandborstning så fick jag ännu mer ont i magen. Det hela eskalerade och jag hade så ont i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Hade det inte varit för att jag läst på nokapinflaskan hade jag åkt till akuten. Fattar ni hur ont jag hade? På noskapinflaskan står det "kan orsaka intensiva buk/bröstsmärtor ½-4 h efter intag. Smärtorna går över av sig själv 1-3 h"  Jo jag tackar jag!

Jag kommer aldrig ta Noskapin igen.

Pratade med en av läkarna i dag och han trodde som jag att det var gallvägarna som sa aj. Ett rätt rejält aj. Han rådde mig även att inte ta andra läkemedel som kan påverka gallvägarna.


Kommentarer
Postat av: Mams

Aj aj aj, det var inte bra!!!!
Men nu vet du ju det till nästa gång ........
Hoppas du mår bättre nu!!!!
Krama en Lagotto......


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback