Kängor

I dag har jag varit på Granngården och inhandlat mig ett par riktiga graninge-kängor. J köpte sig också ett par (frågan är bara när han ska använda dem ;P ) Det var jättebra pris på kängorna, bara 795 egentligen kostar de 1395. Köpte även tassalva åt Tristan som ska förhindra isbildning. Har tittat på den salvan förut och på de ställena jag tittat kostade den runt 70-80 kronor, på granngården kostade den 44. Lite prisskillnad. Såg även att det var lite prisskillnad på kardor och kammar och sånt. Nu vet jag var jag ska handla om jag behöver något.

Tristan och jag har precis varit ute på en prommis, han provade tassalvan som funkade finfint och jag provade mina kängor som också gick finfint. I alla fall tills jag hade gått halvvägs då jag fick dödsskoskav. Det var knappt att jag tog mig hem.

På tal om tassalva så läste jag i senaste hundsport om en spray som heter Vacker tass som förhindrar snobildning under tassarna på hundar. Är det någon som har provat den? Bra eller dålig? Det är ju lite lättare att applicera en spray än en salva. Får se om jag kan hitta den någonstans.

Nu ska vi laga mat!

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Vill ha rapport om en vecka (eller hur länge snön nu blir kvar) om hur bra salvan fungerar.

2007-11-10 @ 20:56:34
Postat av: Yvonne

Vilken tass-salva har du köpt?

Postat av: Hannah

Helena: som sagt tasssalvan funkade bra i dag.

Yvonne: jag har köpt fyra ess-salvan

2007-11-10 @ 22:57:32
Postat av: Tessan

Graninge kängan är den med Gore Tex? Är ute efter ett par nya...Läste oxå i hundsport om denna spray, så när jag är "Fit For Fight" igen ska jag ge mig ut och leta.
Må gott

2007-11-12 @ 22:28:41
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback