Tristans nya rutiner

Hundar får lätt samma rutiner som sin matte och husse. Vår rutin här hemma har varit att jag går ut med Tristan vid 19-20 tiden, när det fortfarande var ljust ute gick vi då en långprommis men nu blir det bara en kortis. Och eftersom dagmatte går långisar * flera är det inte nödvändigt med ännu en långis. J som går och lägger sig senare än jag brukar alltid ta en sista sväng runt huset med Tristan innan de går och lägger sig. Men sista tiden har Tristan fått för sig att han inte längre vill gå ut med J vid 23-00-tiden. J har mer eller mindre fått släpa ut hunden. Tidigare skuttade Tristan glatt med men inte nu. När Tristan märker att jag donar i badrummet inför sänggående då smiter Tristan in i sovrummet och värmer upp sängen åt mig. Sedan sover han en stund i sängen för att sedan gå ned på golvet eller i bian. Att gå ut kommer inte på talan och J har gett upp. Inte ens i helgen hemma hos mamma och pappa ville han gå ut. Basta och Fixa gick ut men Tristan han bara tittade ut och gick sedan och lade sig.    

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Dom är lustiga hundar, när dom har bestämt sig för något, då gäller det. Tänk om dom hade bestämt sig för att göra allt vi säger, och att det gällde, så enkelt det hade varit då.

Postat av: Hannah

Yvonne: man skulle i alla fall kunna tänka sig att han vill gå ut och pinka.. men icke.. som sagt de är lustiga djur när de har bestämt sig för något.

2007-11-07 @ 20:37:44
Postat av: Mams

Basta försöker allt hoppa över sista kissen ibland, vilket resulterar i att hon ska ut mitt i natten istället............ not so nice!!!!!

2007-11-07 @ 21:39:14
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Hannah

Mams: Tristan tycks kunna hålla sig i evigheter

2007-11-08 @ 17:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback