Dagmatte

Skrev förra veckan om mina problem att hitta en dagmatte åt Tristan. Hittade en tjej men hon kändes inte riktigt rätt, sedan har en del andra människor hört av sig men inte det rätta... Men i fredags hade en 60-årig kvinna ringt, henne hade jag tidigare haft kontakt med. Så i lördags var vi där för att hälsa på, samt i en sväng i söndags och i går lämnade jag Tristan där en timma på em/kvällen. Både Tristan och kvinnan trivs finfint med varandra och jag känner att hon känns rätt. Så i dag har Tristan varit där hela dagen. På förmiddagen hade de åkt till mälaren och varit ute på promenad i 2 h längs mälaren. Och på eftermiddagen hade det blivit 30-40 min i området. Kvinnan har varit dagmatte åt diverse hundar i många år (samt haft egna hundar). Hon tycker att vara dagmatte är ett utmärkt sätt att komma ut och gå på promenader. Och eftersom hon tycker att det är tråkigt att gå samma rundor varje dag så brukar hon åka till olika ställen så som; håga, ned till mälaren, gamla uppis och diverse andra ställen. Kan Tristan få det bättre? Hon ska visa mig alla trevliga prommisställen hon brukar gå på, många av ställena är ställen som jag inte känner till.

Får hoppas att det kommer håll i det långa loppet. :D

Kommentarer
Postat av: Helena o Tosca

Låter ju jättebra!!
Hoppas de fortsätter trivas tillsammans.
Promenad imorgon eftermiddag, till planen kanske?

2007-09-18 @ 19:40:21
Postat av: Hannah

Helena & Tosca: vi är lediga i morgon så vi kan prommisa när som.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback