Dogblogg 9/9

Vov på er alla mina beundrare!
Nu är jag tillbaka i landet igen. Har ju varit på semester en vecka på gotland, och det skulle lika gärna ha kunnat vara utlandet. Resan dit var lite besvärlig, jag mådde inge vidare. Kräktes lite på båten, men det är sånt som händer. Men sedan har jag mått bra. Har haft en trevlig vecka hemma hos husses föräldrar. Många prommisar och klappar. Men det är inget som går upp mot mattegos. Under resan hem i dag råkade jag sätta mig på min vattenskål, blev lite blöt i rumpan så då lade jag mig i en skön stol istället för golvet. På båten hittade jag två små söta nakenhundstjejer som jag flörtade med, de morrade åt mig men jag tror att de bara spelade svårflörtade. På båtbussen in till sthlm fick jag sitta i husses knä, det var rätt trångt på bussen. 

När matte kom och hämtade oss vid tåget blev jag jätteglad, men det fanns massor att kissa på och lukta på så jag hade inte riktigt tid med henne. Men när vi kom hem blev det massor av mys med matte. Nu är matte och jag precis hemkomna från en prommis. Nu när det börjar bli höst finns det tydligen inga får eller kossor inne i fårhagarna längre så matte och jag var inne i en av hagarna. Och jösses vilket tokryck jag fick. Jag sprang, sprang sprang runt runt runt matte. Men vid varje varv var jag tvungen att stanna vid matte för att hoppa och studsa lite. Sedan sprang jag lite till. Nu är jag rätt trött. Det har varit en lång dag med en massa resande.. 

*gäsp*
Nosgos från Tristan    

Kommentarer
Postat av: Tosca

Tristan, vi kan väl kanske ta en prommis tillsammans någon dag!?
Vet vad du menar med att vara trött. Matte drog iväg med mig på en sån där träning som innebär allvar, tävling kallas det visst. Hon var ganska nöjd med mig, men oj så trött jag blir av alla timmar där och allt att hålla reda på.

2007-09-09 @ 20:28:18
Postat av: Tristan

Tosca: ja det kan vi göra! Så kan vi springa i fårhagen?! Matte och jag kan gå prommisar varje em/kväll hela veckan. Nästa helg pratar matte om att vi ska leta oss ut i någon bra skog för att leta tryffel. Du får följa med så kan jag lära dig leta tryffel. Eller någon annan gång om det passar bättre. Förstår att det är jobbigt med tävlingar, jag brukar vara helt slut efter utställningar.

Postat av: Tosca

Leta tryffel låter jätteskoj!
Våra mattar får väl diskutera promenad i bilen nån dag, för matte undrar om hon kan få skjuts på tisdag?

2007-09-09 @ 20:59:14
Postat av: Tristan

Tosca: det är jätteroligt att leka grävmaskin och leta tryffel! :D Klart att din matte får åka med på tisdag. Min matte åker även onsdag och torsdag så det är fritt fram att åka då med.

2007-09-09 @ 21:01:27
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Mams

Skönt att höra att ni är tillbaka på fastlandet igen, du och husse!!!

2007-09-09 @ 21:27:23
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: Tristan

Mams: ja det är rätt skönt att vara på fast mark igen.

2007-09-09 @ 21:28:57
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Jag undrar om man som ickehund får lägga sig i den här diskkussionen. I kommentarerna här upptäcker man raskt att det är två hundar som kommunicerar med varandra, bl a om deras mattar ska göra resesällskap på tisdag. Det verkar ju inte riktigt klokt, tycker kanske någon. Men när jag läser sånt känner jag att det ändå finns hopp för framtiden. Två hundar som pratar med varandra på en blogg? Kanon. Jag tror världen skulle se lite annorlunda ut om fler hundägare lät sina hundar prata med varandra på bloggar. Så keep on, Tristan och Tosca

2007-09-09 @ 22:55:27
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Helena

Det är klart att hundar måste få kommunicera med varandra via en blogg. Vi lever ju i en datavärld, så snart behöver de väl inte ens hjälp att skriva...

2007-09-10 @ 13:47:53
Postat av: Tristan

La: Vad är det för fel med hundar som kommunicerar med varandra?

2007-09-10 @ 18:05:10
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback