Fredagsfin

Tristan är nu fredagsfin. Jag har redit ut en del tovor, många men säkert inte alla. Eftersom han efter urtovningen såg ut som ett mumintroll blev det även ett bad med schamponering och balsamering. Tristan var dock inte överlycklig över denna lyxiga spabehandling. Men han tyckte i alla fall att det var lite skönt när jag pillade med pälsen. Speciellt på huvudet vid öronen, då låg han på sidan och såg ut att njuta. Eftersom det är störtomöjligt att få Tristan att skaka på sig i duschen så fick jag bära ut honom på balkongen så fick han skaka på sig där ute. Sedan for han runt som en stolle i hela lägenheten för att gno sig mot saker. I morgon blir det till att klippa lite mer på pälsen. Vi hoppas på att vår hovfrisör ska ha vägarna förbi uppsala i helgen så att hon kan komma in och fika och titta över Tristans päls.

Kommentarer
Postat av: salma

Stackars Trisse har du fått spabehandling. Jag råkade också ut för detta i morse. På morgonrundan fixade jag mitt eget spa i en minisjö av geggamojja i skogen och egna spa är mysiga. Men matte span är inte mysiga. När vi kom till jobbet fick jag gå raka vägen ner till duschen och bli spolad. Det värsta med jobbet är att det inte finns hundschampoo utan man får stå ut med människoschampoo. I dag fick jag ett som heter Curls Rock och det är precis vad mina lockar gör nu, rockar alltså.
Curls rock!
Salma

Postat av: Tristan

Salma: det låter häftigt med lockar som rockar!

2007-09-22 @ 09:53:40
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback