oh goodie.

Vi har inget vatten.

Som vanligt finns det inget vettigt att titta på på en fredagskväll. Slängde därmed på en dvd med Black Adder. Vet inte om jag ens såg ett helt avsnitt innan jag somnade i soffan. För en liten stund sedan vaknade jag av det var något som lät, åh nej tänkte jag är klockan 06.00 igen? Men det var telefonen och Joakim som ringde. När vi hade avslutat samtalet höll jag på att "slummra" till igen när det ringer på dörren klockan 21.25. Vem i hela havet kan det vara? Smög bort och tittade ut genom kikhålet, en av personalen från gruppboendet i huset. Yrvaken öppnade jag dörren och hon undrade om vi hade något vatten? ööhhh vatten? vad då vatten? lagom yrvaken. Kollade och nej vi har inget vatten. Hon skulle felanmäla, sedan kom hon tillbaka och meddelade att det var någon stor vattenläcka så halva stan är utan vatten. så hurra hurra! Här sitter jag utan vatten och törstig som fasiken. Tur att jag har ett halvt glas vatten upphällt så att jag i alla fall kan borsta tänderna.  

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

KATASTROFLÄGE!! För att jag inte ska bli utan kaffe har jag vidtagit ett antal åtgärder för kunna hantera liknande krissituationer. Jag har både gasolkök och spritkök så jag kan koka vatten. Jag har en gammal handdriven kaffekvarn så jag kan mala kaffe. Men jag har fan ingen reservplan för om vattnet skulle ta slut. Jo, vänta förresten, som den vane hundutställare man är har man ju alltid ett par tre PET-flaskor med fruset vatten i frysen. Ur dom kan man i nödfall säkert skrämma fram lite kaffevatten i en nödsituation. Har du inga PET-flaskor i frysen?

Postat av: Hannah

La: nej jag frostade av frysen förra helgen så då åkte petflaskorna eftersom utställningssäsongen är över.

2007-09-07 @ 22:36:51
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Oj, nu måste jag gå och vrida på kranen och kolla om vi har vatten.

2007-09-07 @ 23:23:39
Postat av: Hannah

Helena: Hade du vatten?

2007-09-08 @ 08:33:33
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Helena o Tosca

Här fanns det vatten hela kvällen.

2007-09-08 @ 15:55:40
Postat av: Hannah

Helena: fuskigt! ;)

2007-09-08 @ 16:29:05
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback