Ondskefulla får?

Nu på eftermiddagen åkte J, jag och Tristan bort till gamlis för att promenera runt. Det är alltid trevligt att promenera i gamlis, tyvärr är det många fler som tycker det också så ofta är det mycket folk på språng där. Speciellt hundfolk. Under vår promenad kom vi in i en fårhage, J tänkte släppa Tristan men jag påpekade att det kanske går får kvar ännu och att det kanske inte är så populärt om Tristan sätter efter dem. J tyckte att det var bäst att ha Tristan i koppel så att fåren inte skulle äta upp vår sötgotto. Tristan förvandlades dock till en dammsugare för att suga i sig så mycket fårskit som möjligt. Vi fortsatte gå på en stig inne i den stora hagen och längre fram såg vi ett gäng gutefår stå och hänga. När vi närmade oss bräkte en av dem och sprang närmre de andra fåren. Jag sa till J att de är nog rädda. J och Tristan gick först och jag efter och när vi började närma oss fåren började hela flocken gå närmre oss. J ifrågasatte mitt påstående att de var rädda sedan sprang vi lite snabbt förbi fåren innan de skulle få för sig att anfalla för de såg verkligen ondskefulla ut. Gutefår har STORA horn. Vi överlevde bravaden och konstaterade att det är nog många joggare som mystiskt försvinner i den där hagen...

Nu ska vi fika innan vi gör oss i ordning för att åka på inflyttningsfest.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback