Österbybruk vs. Ulva kvarn.

J föreslog att vi skulle åka till österbybruk för att fika, vilket jag tyckte var ett dåligt förslag då jag var tveksam till om det skulle finnas något öppet där. Jag röstade på Ulva kvarn som jag visste var öppet och som ligger garanterat närmre. Ulva kvarn blev det. Först fikade vi, jag tryckte i mig en smarrig lax och creme cheese toast. När vi fikat klart gick vi till kvarnen och glodde runt lite dels på något loppis-liknande och dels på en massa snygga glas-saker. Ska man köpa någon fin och rolig present är det helt klart till "glasverkstaden" man ska åka. Eftersom det blåste en hel del ville vi inte fika ute så Tristan satt under tiden i bilen och när vi tittat klart på glassakerna fick sig Tristan en prommis. och eftersom vi gick längs strömt vatten fick Tristan snällt gå i koppel, fast jag vet dock inte om han gick så snällt då han var fasligt intresserad av vattnet och ville helst plumsa i.  

Googlade lite och hittade glasverkstadens hemsida, spana in
här  jag blev lite förtjust i deras glasblommor + hundra andra saker.

Kommentarer
Postat av: Mams

Jeeeesus vilka snygga saker!!!!! Dit får vi åka nästa gång vi kommer upp .......

Postat av: Hannah

Mams: ja de hade hur mycket snyggt och roliga saker som helst

2007-09-23 @ 18:29:01
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Ulva kvarn, en klar favorit. Men jag håller nog krukmakaren högst. I alla fall gjorde jag det för ett antal år sedan när jag brukade åka dit. Min favoritsak därifrån är en ljuslykta som heter sprickan i berget. Den köpte jag året efter att kvarnen hade brunnit, och den lyktan hade dom hittat i ruinerna efter branden. Därför har den en lite annorlunda färg än dom lyktorna brukar ha. Och appropå branden, det var väldigt fyndigt att alldeles efter det att kvarnen hade brunnit, arrangerade dom en konsert där. Och vilket band spelade? Eldkvarn förstås.

2007-09-23 @ 21:36:41
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: La Famiglia

Ulva kvarn, en klar favorit. Men jag håller nog krukmakaren högst. I alla fall gjorde jag det för ett antal år sedan när jag brukade åka dit. Min favoritsak därifrån är en ljuslykta som heter sprickan i berget. Den köpte jag året efter att kvarnen hade brunnit, och den lyktan hade dom hittat i ruinerna efter branden. Därför har den en lite annorlunda färg än dom lyktorna brukar ha. Och appropå branden, det var väldigt fyndigt att alldeles efter det att kvarnen hade brunnit, arrangerade dom en konsert där. Och vilket band spelade? Eldkvarn förstås.

2007-09-23 @ 21:37:04
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Happy catrin

hur kan du tvivla på att något inte är öppet i min by!!!!! I bland ska man faktiskt lyssna på en karl=) Vi har Upplands bästa bageri, bara det är värt resan ska jag säga.. sen kan du ju alltid hälsa på mig ju=)

kram på dig från en "syster" till en annan

2007-10-08 @ 21:31:59
URL: http://vallonbygdenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback