Stick!

I dag på praktiken spenderade jag förmiddagen på lab, passade på att sticka en massa. Dvs ta en massa blodprover. Lab-assistenten gick även igenom hur man tar en massa andra prover. Vi hade en jätteduktig 4-årig tjej som inte sa ett knyst när lab-assistenten tog blodprover på henne. Jag hade förväntat mig gallskrik.
På eftermiddagen hängde jag på mottagningen, det var roligt som vanligt. I morgon ska jag "bara" in till skolan för att ha seminarium sedan är det bara nästa vecka kvar på vårdcentralen. Tiden har gått ruskigt snabbt när man har roligt.


Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Jag har ju lite svårt att förstå din passion för att arbeta på vårdcentral, men det är ju bra att du har roligt. Jag har roligt på mitt jobb också. Och det är ju en herrans tur att vi är olika. Och det är ännu mera tur att somliga vill arbeta på vårdcentraler. Synd bara att man inte betalar dom ordentligt, och att man i vissa fall inte kan tillhandahålla en dräglig psykosocial arbetsmiljö.

Postat av: Hannah

La: vet inte riktigt om det är min passion att jobba på en vårdcentral. Vill nog jobba med något mer akut när jag är klar. Men om några år när jag kan mycket då skulle jag kunna tänka mig att jobba på en vårdcentral. En dräglig lön på det vore trevligt men det kan man ju glömma.

2007-09-20 @ 19:07:51
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Ok, passion kanske var starka ord. Men du verkar i alla fall inte vantrivas.

2007-09-20 @ 21:00:29
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: nej jag trivs som fisken i vatten.

2007-09-20 @ 21:58:59
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback