Välkommen till min mottagning.


Både tisdagens och dagens praktikdagar har varit mycket trevliga och lärorika. Jag trivs som fisken i vattnet och sjuksköterskorna jag hänger med är ett gäng suveräna tjejer. Trots att det är katastrofal personalbrist och sjuksköterskorna får slita i hjäl sig är de ändå måna om att jag ska lära mig så mycket som möjligt. I morgon är en dag som är totalt överbelamrad och dubbelbokad, därmed har de fått boka av massor av besök. 2 personers jobb är inbokad på en person, denna person ska dessutom ha jouren och släpa runt på mig. Personen som ska ha allt detta jobb i morgon eftermiddag kom i dag och frågade mig om jag ville hjälpa henne med mottagningen och jouren. Jag ska ta lite enklare patienter som kommer för blodtryckskontroller, suturtaging och liknande. Tycker att det låter som en strålande idé. Jag har redan lite smått tagit emot patienter, men fler ska det bli. Den huvudhandledare som jag ser mest av och som jag har varit med mest , är en strålande sjuksköterska och handledare. Dock känns det som om hon snart är på väg att braka in i den där omtalade väggen. Hon har beklagat att hon inte har så mycket tid att handleda mig eller tid till att se till att jag har det bra. Själv anser jag att jag inte behöver så mycket handledning. Jag frågar om det är något jag undrar över och jag ser till att vara med på det som intresserar mig.

Nu: sova i soffan!


Kommentarer
Postat av: Mams

Sååå roligt att din praktik är lärorik och att du trivs!!!!!!
Det gläder ett modershjärta ........

Postat av: Hannah

Mams: ja det är verkligen jättebra!

2007-09-13 @ 20:55:23
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Men allvarligt talat, vad är det som hänt med vår sjukvård? Hur fan kan vi pressa vårdpersonalen så hårt att de går in i väggen? Jag misstänker att hade arbetssituationen varit likadan på mitt jobb hade arbetsmiljöombudet stängt arbetsplatsen på grund av hälsoriskerna. Men ha det så bra i ditt yrkesliv ;)

2007-09-13 @ 22:41:32
URL: http://liteavvarje.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: ja som situationen är på den arbetsplatsen.. det är skrämmande. Alla går runt och mår dåligt och chefen hon är på konferens och åker sedan på semester i 14 dagar..

2007-09-14 @ 17:55:31
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback