Gå och gå

Hade tvätttid mellan 10-13 därefter gick Tristan och jag ned på "stan" för att möta upp Emma och Tim vid T-centralen. Tristan blev helt till sig när Emma och Tim kom, han var färdigt att hoppa upp i barnvagnen. Vi började sedan vår vandring runt kungsholmen. Vid några tillfällen stannade vi vid någon parkbänk för att Tim var missnöjd med tillvaron i vagnen. Tristan var färdig att äta upp Tim. Han slickar på Tims händer och fötter, helt stollig. Till slut snodde han Tims ena strumpa. Jag tog då bort Tristan från T och då blev Tristan mycket missnöjd och visade det genom att skälla på oss. Jag som säger att Tristan aldrig skäller... För några veckor sedan var Emma, Alex och Tim här hemma hos oss och då var det samma sak, Tristan slickade och pussade på Tim. Undra om barn luktar något speciellt? Tristan var även på Emma och luktade på henne samt försökte sno en av hennes tröjor som låg under barnvagnen. Tror helt enkelt att min kära lilla hund har blivit galen!
Vi gick och gick och gick, när vi kom till Fridhemsplan tog Tristan och jag bussen hem för då var våra ben trötta så trötta. Vi har gått i ungefär 4 h.

Nu ska jag bygga mat.
Tror att det blir stuvade makaroner.


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson

Barn har en speciell doft. Tito har inte träffat på nån så liten utan bara de som är äldre. När våra barn var små hade vi en viszla, hon vaktade barnen både inne och ute. Skrek de och jag inte hörde kom hon och hämtade mig. Hon låg alltid nära dem och vaktade och gudnåde den fågel eller katt som kom nära vagnen när den stod på gården och hon låg nedanför och vaktade. De skulle bort!
Det bästa med små barn tyckte hon ändå var att det ramlade alltid ner godsaker vid bordet där de satt och de behövde alltid tvätta händerna efter maten vilkett hon såg till att sköta om man inte var före.....

Postat av: Hannah

Ulrika: ja barn måst everkligen dofta speciellt, framförallt i Tristans näsa.

2008-04-11 @ 20:32:32
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback