Söndag

Huu varför går alltid helgerna så himla snabbt? Borde man inte jobba två dagar per vecka och vara ledig 5?

I går var vi på Tristanmat-jakt. Håller på att köra in honom på ett annat foder. Han var nämligen ofta taskig i kistan av det fodret han åt tidigare (vet ej om det kanske är så att antibiotikan han åt i höstas förstörde de goda magbakterierna) . Så nu håller jag på att köra in honom på pro plans foder för känsliga magar med lamm och ris och hittills är han perfekt i magen. Nu återstår det bara att hitta ställen som säljer fodret och det har jag hittat, dels granngården och så har de det på Ellios hund och katt som inte ligger långt från oss. Var ute efter en 7 kg säck för det känns dumt att köpa  en 15 kg säck innan jag vet att han verkligen funkar på det. Men ingen av ovannämnda hade 7 kgs säckar så det blev en 3 kg till..
 
När vi ändå var ute och for förbi gärdet i går så blev det en prommis där, därefter en sväng ut till solna centrum där jag köpte ett nytt trådlöstnätverkskort till min dator så nu kan jag surfa på min dator igen.. :D

För denna dag hade vi flera planer och vi hann med de flesta. En plan var att Pelle skulle komma och hjälpa mig köra min cykel tillbaka dit jag köpte den. Här i veckan så gick det inte längre att trampa + lite andra saker som inte funkar. Jäkla skitcykel! Nu är den i alla fall inlämnad och i veckan får jag hämta den igen, hur jag nu ska få hem den är en annan fråga som jag löser då...
Efter cykelinlämnandet blev det fika hemma hos La Famiglia, trevligt som vanligt. :D Dock så hann vi inte med någon lagottoprommis men det får vi ta i mellandagarna. Planen var även att titta på filmen med lagotto som letar tryffel men det hann vi inte med men vi fick låna med oss filmen hem :D

Åter inne i stan igen så dök Js bror upp. Han har fyllt år så vi bjöd honom på mat på Jimmys Steakhouse på birger jarlsgatan. Supergoda hamburgare. När vi kom hem blev det lagottomys och tryffelfilmen.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Jamen jag har ju sagt att jag kör hem cykeln åt dig också, så den lösningen finns alltid. Säg bara till när du vill ha fika, jag menar få cykeln hemkörd.

Postat av: Hannah

La: ja vi får se när de höra av sig..

2008-12-15 @ 11:01:36
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: cos

är det en skeppshultcykel?

2008-12-15 @ 17:22:19
Postat av: Anonym

Här hemma finns Pro-Kolin redo, ifall det blir en krasslig hundmage. Det innehåller bland annat goda bakterier för magen, kanske en sån skulle kunna fungera för att få ordning på herrns mage.

2008-12-15 @ 20:38:18
Postat av: Hannah

Cos: nope, kungscykel

2008-12-15 @ 22:34:30
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: cos

det är mycket skräp på cykelmarknaden alltså...



min cresent är jag nöjd med iaf. än så länge har jag inte hittat något fel alls, vilket jag tycker man alltid borde kunna förvänta sig av något man köpt nytt.

2008-12-20 @ 18:12:23
Postat av: Irena

så intressant..



"snäll kis i Örebro" snäll?? eller "lusenälskare"?

"det är härligt fint att du ringer upp o talar om när du har skrivit inlägg till mig" vi stödjer inte umeåterresan, iaf inte så snart" "i helgen var jag och gjorde ett besök i staden där hon valt att bo"

HON VILLE INTE HA DIG ELEKTRONÖRD!

asexuell vegotönt:)

2009-02-27 @ 03:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback