Jävla mobil

J har glömt sin mobiltelefon hemma och just nu håller den på att driva mig till vansinne. Den har något sorts larm i gång, ett larm som vill påminna honom om någonting. men telefonen är låst så jag kan inte stänga av oljudet..
När jag vill ha tag på J ringer jag alltid på hans mobil. En gång har jag ringt på jobbnummret, antog att J skulle svara, samtidigt som signalerna gick satt jag och surfade och var mer inne i det än telefonen så när en kvinna i växeln svarade, blev jag ställd och fick bara fram ett ööhh är J där? receptionisten meddelade att han var busy busy och att jag kunde lämna ett meddelande om jag ville. Nope sa jag snabbt och lade på. 3 sekunder senare ringde J upp och sa att receptionisten meddelat att en förvirrad tjej hade ringt. det är lungt sa J då. Det är min sambo.
Nu gjorde jag samma sak igen (eller mer liknande) när jag ringde till kontoret eftersom mobilen är här hemma. Jag tyckte att det var J som svarade var på jag bara sa Heej. och när personen frågade om jag sökte J förstod jag att det inte var J jag pratade med. UPS! Ska nog aldrig visa mig på J:s jobb, de lär nog tycka att jag är konstig. Tydligen hade han gått för dagen och bör därför snart vara hemma.

på tal om telefoner så fungerar inte vår hemtelefon. Ingen uppkopplingston. vad trött jag blir...

Kommentarer
Postat av: Mams

Sänk den i toan ......

Postat av: salma

Hej Trisse!
Jag längtar till 2 maj.... gör du?

Nosgos

2008-02-19 @ 09:48:24
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Mams: bra idé!

2008-02-19 @ 16:58:16
Postat av: Tristan

Salma: klart att jag gör. ska vi sova sked?

2008-02-19 @ 16:58:51
Postat av: malte o snokas

Telefoner e dumt påfund...våran matte prata många minuter med en kille som hon trodde var hennes pojkvän tills det visa sig va hans pappa...hu! Men nu e hon gift me vår husse, tur!Får vi länka till dig? hej hej/malte o snokas

2008-02-19 @ 17:17:46
URL: http://www.malteochsnoken.bloggagratis.se
Postat av: Hannah & Tristan

Malthe & Snokis: hi hi ja ibland kan det bli lite fel i telefonen.. *s* Klart att ni får länka till oss. Har du inte frågat det tidigare? Vi har ju länkat till er.

2008-02-19 @ 19:39:58
Postat av: Ulrika Jönsson

Fy sjutton för telefoner som man inte kan stänga av. Maken har en som påminner om allt (tillock med ledighet och jag brukar reta honom när den låter för att han skall komma ihåg att han skall ut och jaga) Jag blir jätteiriterad då hans telefon låter och vi är lediga.......

2008-02-19 @ 20:27:08
URL: http://lagottotito.blog.se
Postat av: Hannah

ulrika: ja telefoner kan vara ett otyg i bland..

2008-02-20 @ 18:50:51
Postat av: La Famiglia

På något sätt kommer jag att tänka på Bridget Jones.

2008-02-20 @ 22:02:23
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

la: jaså?

2008-02-21 @ 11:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback