Första dagen som sjuksköterska.

Morgonen började inge vidare, tåget var försenat sedan kom inte bussen som skulle ta mig till sjukhuset. Men till sist kom jag fram. Och i tid, jag hatar att vara försenad och att vara försenad till jobbet speciellt första dagen på jobbet är ett stort NO NO! 
Blev tilldelad skåp, kläder, en pärm med en massa saker att läsa in/på, och ett rött stetoskop. Å så glad jag blev över mitt röda stetoskop. Rött är en av mina favoritfärger. Tillfrågades hur länge jag ville stanna och eftersom jag ändå var där tyckte jag att det var lika bra att stanna hela dagen. 

All personal; undersköterskor, sjuksköterskor och läkare var jättetrevliga, snälla, gulliga och roliga. Jag kommer verkligen att trivas där. Det är ett lärorikt jobb där jag kommer att lära mig massor. 

På eftermiddagen hade en av läkarna ett litet kurstillfälle om cytostatika och vätskebalansen, detta var jag med på men jag känner att min hjärna var rätt proppad med information så jag vet inte hur mycket som gick in. När arbetsdagen närmade sig sitt slut var jag verkligen helt slut i huvudet. Sååå trött men samtidigt hade jag en fikadejt med Emma och lille Tim inplanerad. Var så nära att ställa in den men det gjorde jag lyckligtvis inte. Det var rätt skönt att prata av sig alla intryck med Emma.

Missade precis ett tåg hem fick då vänta 25 minuter på nästa, i väntan på tåget insåg jag hur hungrig jag var. Och på tåget höll jag på att svälta ihjäl, åt bara en lite baguette till lunch. I morgon har jag med mig matlåda. Väl tillbaka i uppsala skulle jag få vänta ett tag på bussen hem men eftersom en annan buss går till torget i närheten tog jag den bussen för att sedan gå 5 minuter. Men antingen hoppade jag på fel buss eller så har de lagt om den bussturen (skulle tro det senare) hamnade därmed 10 minuter bort istället. Morr, spott å fräs sa Hannah då!   

Nu ska jag sova i soffan.


Kommentarer
Postat av: Ulrika Jönsson

Förseningar och väntan på buss och tågeländen också skall man passa tider och visa sig från sin bästa sida då man är ny på jobbet. Det kan väl int ebli värre i allafall.....
Själv flyttade jag från storstan och pendelelände då jag blev så himla less på kommunikationer som inte fungerar och bor nu i en lagom stor stad med lagom avstånd till allt och jag har bara 15 minuter till jobbet med bilen.... Skönt!

Postat av: Hannah

Ulrika: jag hatar när bussar och tåg är försenade, det finns absolut ingenting man kan göra åt saken. :P
När vi flyttar till sthlm nästa helg kommer jag ha cirka 6-7 minuters cykelväg till jobbet. Det blir lagom.

2008-01-21 @ 21:16:35
Postat av: Helena o Tosca

Alltid spännande på nytt ställe.
Skönt att det är bra personal i övrigt också.
Redo för promis på lördag då?

2008-01-21 @ 21:35:53
Postat av: Hannah

Helena: ja det är roligt. SÅ redo som jag kan bli!

2008-01-21 @ 22:33:40
Postat av: Erika

Rött stetoskop, kan du inte lägga ut en bild på dej i full mundering? Jag föreställer mig dej hur proffsig som helst.

2008-01-22 @ 10:04:59
Postat av: Hannah

Erika: hmm jag ska försöka uppfylla ditt önskemål. Får släpa med mig min lilla kamera någon dag. kameran i mobilen är så värdelös. men tänk om jag inte alls ser proffsig ut?! :O

2008-01-22 @ 10:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback