Glasögon

I går var jag nere hos optikern för att boka in en synundersökningstid och för att spana in glasögonbågar. Mina favoritfärger är rött och svart. Därför var jag lite inne på ett på röda/svarta glasögon. Finns jättefina. Men det fanns inga som var "rätt" för mig. Jösses vilken beslutsångest. Jag vill gärna ha ett par glasögon som är markerade, som syns. Ungefär som de jag har, hade menade jag.. Optikern som jag besökte har erbjudande att man får 2 par glasögon till priset av ett. Därför valde jag ut två olika bågar som jag har här hemma nu för att gå runt i och "känna av". Det blev ett par som liknar de jag redan har. Ett par svarta tjockare bågar med tunna vita ränder på sidorna samt ett par svarta tunna mer vardagliga & mer strikt båge. Trivs i båda bågarna så det lär nog bli de två.

Mitt största ilandsproblem när det gäller glasögon är att jag har så långa ögonfransar så att de slår i glasögonen. Därför kan jag inte ha vilka glasögon som helst.

Nu ska jag ut med prinsen. 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Bågar kan vara riktigt snyggt faktiskt=)!

Postat av: La Famiglia

Du får väl rycka ögonfransarna. Eller är det ögonbrynen man rycker?

2008-01-06 @ 20:40:57
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: ja det är ögonbrynen man rycker. J föreslog att jag skulle klippa av ögonfransarna, med den där grejen jag har. Vad han syftar på är en ögonfransböjare och den böjer fransarna, inte klipper (vilket han verkligen trodde)

2008-01-06 @ 20:48:03
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: Pappa

det är du och Malthe men hans är nog längre :-))

2008-01-06 @ 21:50:56
Postat av: Hannah

pappa: ja Malthe vinner

2008-01-06 @ 22:23:12
Postat av: Tessan

Vill oxå ha låååånga ögonfransar snyft nu blir jag avundsjuk;) Vi kan byta, jag behöver bara glasögon när jag läser på kvällen så då gör det ingenting att dom tar emot på glaset;)
Må gott!

2008-01-06 @ 22:57:26
URL: http://www.ackebus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback