Vad god klä av dig.

I dag var jag som sagt till företagshälsovården för att få ett intyg innan jag börjar jobba.
Fick fylla i två frågformulär. Sedan ville sköterskan titta på mina händer för att kolla efter eventuella sår som skulle behöva MRSA-screenas. Några sår på händerna hade jag inte. Därefter bad hon mig att klä av mig för hon skulle spana efter sår på kroppen också. Underkläder fick jag dock behålla på. Detta var inte direkt något jag hade väntat mig! Några sår hade jag inte således blev det ingen MRSA-screening och det är fritt fram för mig att jobba. 
När jag kom ut på gatan ringde jag upp min kursare och blivande kollega Y som ska till samma ställe nästa vecka. Lämnade ett meddelande på telefonsvararen att hon ska tänka på att ta på sig snygga underkläder när hon ska dit.

Kommentarer
Postat av: Hanna

oj vad är det för jobb man har när man måste göra så?

Postat av: Hannah

Hanna: Om man ska jobba som sjuksköterska. eller inom vården förövrigt också, antar jag.

2008-01-15 @ 19:26:44
Postat av: Anonym

Haha snyga underkläder var ju roligt att påpeka;)

2008-01-15 @ 19:31:07
Postat av: La Famiglia

Alltså jag fattar ingenting. Vaddå MRSA-screena sår? Är det speciella sår de leter efter, eller måste du MRSA-screena vecket mellan tummen och pekfingret om du skulle råka skära dig där en fredagkväll när du delar avokadon till förrätten?

2008-01-15 @ 22:14:13
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: nej de screenar sår som ser "misstänksamma" ut.

2008-01-15 @ 22:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback