Äntligen fredag.

OMG! Tack och lov att det är fredag och att denna arbetsvecka är över. Den har varit djävulsk. Hur mycket överbeläggningar som helst och jouren trycker hela tiden in fler och fler, de patienterna vi har är jättesjuka. I går kväll gick det i ett, hade 7 patienter ett tag 8 som jag skulle hålla koll på, antibiotika som skulle ges och cytostatika som skulle bytas, kände mig som en duracellkanin. Hann i alla fall sitta ned 5 minuter för att få i mig min mat. Men arbetspasset gick i alla fall fort. I dag har det varit mer lagom.. Nu har jag endast 5 arbetspass nästa vecka sedan är det semester! J håller i skrivande stund på och sliter på sitt kontor för att blir klar med sitt innan han går på semester i 5 veckor. På tisdag åker J och Tristan till Gotland, jag lär väl fara dit veckan efter.

Hur som så är det nu fredag kväll, lägenheten är städad och nu väntar vi bara på att mamma, pappa och tjejerna ska dyka upp för att spendera helgen med oss. I morgon får vi ännu mer besök nämligen familjen Hobbelberg, dvs min storebror med fru och barn. Jag har jagat grannar hela eftermiddagen för att boka övernattningslägenheten i 2 nätter, (att planera och ha framförhållning är för töntar) tanken är att bror med familj ska sova i där (de kom på i dag vid 12-tiden att de skulle komma). Men de ansvariga i styrelsen är bortresta så det där med att få tag på nycklar var nästintill omöjligt, men efter många om och men så kan jag få en nyckel i morgon, därför kan hobbelbergs komma först i morgon. Blir för trångt med 6 vuxna, 2 barn och 3 hundar på 61 kvm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback