Ensam igen

Nu har mina gäster åkt hemåt. Det var trevligt att ha dem här även om vi inte hann umgås så mycket eftersom jag jobbar. I går kväll gick vi till greken/cyprioten på hörnet och åt helt suverän mat. Jösses vad gott det var. När vi var mätta och belåtna gick jag hem och slappade (trött) medan familjen E åkte till Gröna lund och roade sig ett par timmar.

I går for Tristan och J till gotland, sitter och funderar på när jag ska åka dit. Tror det får bli på fredag, får ta båten som går på kvällen eller natten. Skulle behöva tvätta lite innan jag åker men hinner jag inte det får jag ta med mig tvätten, har hört att de har tvättmaskin på gotland också. Jag kommer ta med bilen över så då kan jag släpa på hur mycket jag vill. Det är onödigt dyrt att ta med bilen men samtidigt så behöver vi inte vara beroende av Js föräldrar utan kan åka som vi själva vill. + att jag har porslin på gotland som är lättare att ta med i bilen än att släpa på. + att J inte var så smart och tog inte med sig så mycket mat till Tristan så nu måste han förmodligen köpa en säck mat på ön, de hade inga små påsar utan endast 15 kg påsar och det är det garanterat enklare att ta i bilen än på båten och båtbussen *S* 

Natten till i går så sov Tristan i sin nya bur hela natten, han gillar verkligen den. Kanske ska släpa med den också. Förövrigt så är det jättekonstigt och tomt när inte Tristan är hemma. Ingen att gosa med och ingen att promenera med.

Nu har jag endast 3 arbetspass kvar tills semestern :D

Kommentarer
Postat av: Terhi och Sera

Hello Hannah and Tristan!

Thank you for signing our guestbook. It was great to see that you've found Sera's website. :) I've seen Tristan once in Finland (summer 2006) and he is very impressive and handsome dog. Sera has his strong head and angulations, and his beautiful curls! She has also very nice character; friendly, open and alive. And she loves to work! We train obedience, tracking, agility and SAR (search and rescue). Sera has two cc/sert now, and two first prizes in obedience beginners class and I think there's a lot more to come.. :)

I visit Tristans blog every now and then, it nice to see new photos of him and read about his life. :)

Postat av: salma

Stackars, stackars dig som inte har en lagotto att gosa med.

2008-07-23 @ 21:18:59
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Terhi & Sera: Nice to have visitors from Finland! The first time i visited your homepage i first thought it was a picture of Tristan. Sera looks a lot like Tristan. Tristan and i hope that his beautiful daughter, Sera, soon becomes a champion! :D

2008-07-25 @ 15:31:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback