Spöken och hästar

I går eftermiddag gick jag en sväng till odenplan, shoppade lite saker på apoteket och 4 pocketböcker på akademibokhandeln, nya underkläder mm. När jag kom hem fastnade jag totalt i en bok. Nu vill jag bara läsa läsa läsa och inte alls jobba.

Denna morgon började Tristan och jag med att springa vår runda. Har inte sprungit på nästan 2 veckor. Ville inte springa dagarna innan WDS och förra veckan mådde jag inge vidare efter att ha blivit dålig av mat. När vi sprunigt klart rundan och var på väg hemåt kom det en hel karavan av folk på hästar. Förmodligen militärmänniskor, det var säkert 15-20 hästar. Tristan stod och tittade förundrad på dem.
När vi påbörjade vår prommis hemifrån gick vi vå vanliga väg för att komma till skogen. När vi går på trottoaren fick Tristan syn på något i gräsen, som han tvärnitade för och så stod han och urrade på det/den sedan satta han i gång och skällde på vad det nu var han såg, fick med honom en liten bit sedan var det samma sak igen, denne gång var det en plastpåse som fick veta att den levde. Stolle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback