Djur

Tristan och jag började som vanligt morgonen med en långprommis. På spåret i Lilljansskogen fick vi syn på en groda. Tristan blev helt till sig och när grodan hoppade så hoppade Tristan, de såg väldigt lustiga ut. Sedan fick vi syn på två ekorrar, så söta så. Dessa försökte Tristan dock inte härma. 
När vi kom hem lämnade jag Tristan för att gå till bageriet och köpa bröd. När jag kom hem dukade jag upp frukosten på balkongen sedan väckte vi J. När vi sedan mumsade i oss frukosten (har hittat ett nytt favoritbröd, hasselnötsbröd, sååå gott) ute på balkongen kom det en fiskmås seglandes. Det var ganska tydligt att han var ute efter vår frukost. Han parkerade på ett tak i närheten av balkong och där satt han sedan och stirrade på oss, precis som om han tänkte, ge mig lite mat. Måsen gjorde sina närmanden men flög sedan i väg. Otäcka djur! 

I dag jobbar jag kväll, ska jobba hela helgen men får ju i alla fall storhelgstillägg. Funderar på om jag ska ta ett extra pass nästa helg, såg närmligen lönespecen för kommande lönen och det är så värt att jobba extra. De två dagarna jag jobbade extra i maj gav löjligt mycket pengar. Tyvärr så drog mina sjukdagar av löjligt mycket pengar.  :P Denna månad har jag inte jobbar något extra än, ska försöka göra det nästa helg, lite beroende på vissa omständigheter. 

Ha en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback