Lagottopäls

I morse när Trisse och jag var ute och gick vår morgonprommis träffade vi på den 15 åriga gamla damen och hennes matte. Har inte träffat dem på över 14 dagar så vi gjorde sällskap en bit. Hon berättade att det fanns en lagottovalp där hon bor. Svarade att jag hade hört rykten om den ska finnas men att jag ännu inte sett eller träffat på den. Kvinnan berättade sedan att hon hade frågat lagottovalpens matte hur man skötte pälsen och fått till svar: man behöver inte göra någonting med pälsen. Oj oj oj! Stackars oupplysta matte. Jag berättade för kvinnan hur jag sköter Tristans päls och hur mycket jobb det är med pälsen + att jag visade vilka tovor det blir om man inte håller efter pälsen. Undra vart den där kvinnan har köpt lagotto någonstans och vad är det för uppfödare som inte upplyser sina valpköpare om hur de ska sköta pälsen. Eller är det någon som läser här som inte heller gör någonting med sina lagottos pälsar? För några månader sedan träffade jag en kvinna som hade en lagottotik på 11 månader, och när hon pratade om sin lagotto så lät det som om hon hade en helt annan ras. Hon pratade om att det var så bra med lagotto för de blev inte skitiga, de fällde inte, ingen pälsvård osv. Jag blev så förbluffad att jag inte kom mig för att säga någonting, tänkte dock, är det verkligen en lagotto du har?!

Kommentarer
Postat av: Mams m Basta & "Tovan"

Ja ibland kan man undra ...........

Postat av: Hannah

Mams: ja verkligen!

2008-06-19 @ 11:46:23
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback