Lås

För några veckor sedan eller om det till och med är en månad sedan så hade jag vissa problem med att komma in i lägenheten efter att ha varit ute på prommis med Trisse. Vårt lås har krånglat hela tiden vi har bott här och då för en månad sedan kom jag inte in utan en låssmed var tvungen att komma och få upp dörren åt mig. Han sa att låset var trasig och att vi inte borde använda det. han erbjöd sig att byta det för en kostnad på 2500-3000 + att han tog 1000 för att komma och öppna dörren åt oss. Vi valde att avvata för att höra med ordförande i vår förening om vi ska stå för det eller föreningen. Ordförande sa att de skulle stå för det och hon skulle kontakta låsfirman som föreningen brukar anlita. Vi väntade och väntade, sedan visade sig att låsfirman var snabb de hade varit här samma dag som hon ringde, bara det att de hade missuppfattat saker och ting och bytt låset i porten (puckon). ordförande skulle prata med dem, veckorna gick och vi antog att de hade mycket att göra därav väntetiden. I söndags tröttnade J och pratade med ordförande som blev förvånad att de inte hade kommit och bytt låset, hon antog att de hade gjort det och vi trodde att de skulle höra av sig. Hur som så var de äntligen här i går och bytte låset, det visade sig dock att det kärvade i alla fall.  Så han fick  borra bort en grej i dörrkarmen. Han ställde sig frågande till hur vi lyckats låsa/låsa upp dörren överhuvudtaget. Med våld och fula ord svarade jag.

Men nu så går det så smidigt att låsa,  hurra hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback