Bly

Försökte skriva ett inlägg i går men mina ögonlock tycks vara gjorda av bly och när klockan slår 21.00 slår mina ögon ihop som på beställning. Att sova i soffan är så skönt. Vaknade till någon timme senare av att J var på väg ut med Tristan. Tristan är ju väldigt sällskapssjuk av sig och vill mer än gärna vara där vi är och gärna nära nära. Men i går kväll (innan jag somnade i soffan) så smet han i väg i lägenheten. J hittade Tristan liggandes utsträckt på rygg, snarkandes i vår säng. Han är för go vår krullis. Just nu ligger han och snarkar i soffan brevid mig.
I dag har vi sovmorgon, en välbehövd och välförtjänt sovmorgon. Det finns inte på kartan hur trött jag är. Antar att det kommer vara så här ett par veckor tills jag kommer in i jobbet ordentligt. Har extremt mycket att göra på jobbet, det är så mycket man ska ha koll på, det gäller att kunna hålla många bollar i luften hela tiden. För att inte glömma något skriver jag ned allt jag måste göra för att sedan bocka av när det är gjort. Det är tufft att vara ny. Fick än en gång en liten "ursäkt" från koordinatorn att jag har fått så "tunga" patienter och så många. I början brukar man bara få ett par stycken patienter och då lätta sådana... Men men det är lika bra att gå ut hårt. Det är då man lär sig. Men som sagt priset är att jag är dödstrött på kvällarna efter att kroppen och hjärnan går på i full fart mellan 07.00-15.30. När jag slutar är det rätt skönt att gå på prommis med prinsen i skogen (även om jag är dödstrött) och rensa hjärnan och tänka på annat än jobbet. I kväll ska jag som sagt jobba, och det blir första kvällen på egen hand. Men det ska nog gå bra..

Kanske bör tillägga att det känns som om jag nästan gnäller om hur trött jag är och hur "jobbigt" det är på jobbet. Men det är inget gnäll utan mest ett konstaterande hur det är. Trodde inte att jag skulle vara så här trött. Men hur trött jag än är så är det så JÄKLA ROLIGT att jobba! :D jag trivs som fisken i vattnet! Det finns så mycket att lära sig och det är otroligt roligt och givande.

Kommentarer
Postat av: La famiglia

Hojt, Hojt!
Jag undrar om erbjudandet om att låna bil står kvar? Det skulle kunna vara så att vi skulle behöva göra det på tisdag och onsdag nästa vecka. Är det möjligt?

Postat av: hannah

La: Erbjudandet står kvar och det är fullt möjligt för er att låna bilen! Det är bara att komma och hämta den eller om vi kommer och lämnar den. Förövrigt så pratade jag med fru uppfödare förra veckan om hon kunde klippa våra krullisar innan sthlm. Så då kan vi ju åka tillsammans dit. Om inte hela er familj ska med. Vi kan ju höra med fru uppfödare när hon kommer hem från tjingtjongland när och hur det passar.

2008-03-06 @ 11:59:14
Postat av: La famiglia

Va bra, och vad kul att du pratat med fru uppfödare. Själv pratade jag med fru fru om detta igår och vi undrade hur det skulle bli. Men nu vet vi. Och vi hörs om detaljerna för bilen

2008-03-06 @ 16:39:47
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

La: vet dock inte när fru uppfödare kommer hem men vi får väl planera in ett besök helgen innan utställningen, dvs nästa helg

2008-03-06 @ 21:58:19
Postat av: malte o snoken

det där med bly vet vi en del om...
vårans matte gick o lade sig 19.40 i förrgår o sov till 6.30...o var fortfarande trött men sen gnällde hon om värk också förstås...

2008-03-07 @ 11:51:44
Postat av: Tristan

Malte & snoken: jag är ungefär lika trött som matte. vi snarkar gärna i kapp.

2008-03-07 @ 17:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback