Bomber och granater.

Vilken jävla smäll!
Strax före 07.00 vaknade jag ur djupsömnen av en jävla smäll, funderade på om jag drömde att det smällde men när Tristan kom och satte sig brevid mig förstod jag att det var på riktigt. Funderade på om jag skulle gå upp och spana men orkade inte, låg och lyssnade ett bra tag efter eventuella sirener. Hörde inga så jag somnade om. När jag sedan blev väckt med lite lagottomys strax efter 08 gick jag efter en stund upp. Såg då att det stod en brandbil utanför huset. Drog i gång J:s mac och surfade DN, aftonbladet, expressen men ingenting... Men på metro hittade jag denna
artikel. (Nu har jag även avslöjat vilken monopolgata vi bor på).  Huset nedanför vårt var det som belv "drabbat". Tog med mig Tristan ut på en prommis och passade på att prata med en brandman och polis. De hade då ännu inte blåst av bomblarmet. Och nu 2 h senare står brandbilar och poliser fortfarande kvar. Undra om de fortfarande väntar på bombgruppen ska dyka upp. Tur att vi inte blivit evakuerade i alla fall. Pratade med några av grannarna som skulle hämta sin bil från ett garage på gatan för att åka till Fjällen. Efter många om och men fick de ta bilen.

Kommentarer
Postat av: Mams

Fyy faaan säger jag bara!!!!!
Det blir bara värre och värre här i Sverige, vart är det på väg ........

Postat av: La Famiglia

Ajdå. Ingen bra start på söndagsmorgonen. Men det kan väl bara bli bättre efter den starten.

2008-03-09 @ 13:33:05
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: Hannah

Mams: man slutar aldrig att förvånas

2008-03-09 @ 13:35:25
Postat av: Hannah

La: nej ingen höjdarstart på dagen, nu är hela dagen förstörd. Mitt schema blev förstört

2008-03-09 @ 13:36:06
Postat av: Helena o Tosca

Ushc och fy vad läskigt!

2008-03-09 @ 14:35:18
Postat av: Hannah & Tristan

helena: ja det var lite obehagligt!

2008-03-09 @ 18:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback