Brev på posten

I dag har Tristan och jag fått brev på posten.
Ch Hesiodos Pascal Di Fiocco och mitt namn stod det på kuvertet, anade vad det var eftersom Helena och Tosca bloggade om ett liknande kuvert för någon vecka sedan. Det som låg var ett fint diplom där det står att Ch Hesiodos Pascal Di Fiocco är 2007 års 7:e bästa lagottohane avseende utställning. 
2005 låg Tristan 2:a på denna lista och 2006 3:a, det går stadigt nedåt. Men vi är nöjda ändå. Antar att anledningen är att tidigare år har det varit färre lagotto. Antalet lagottos i utställningsringarna blir ju bara fler och fler (eller har jag fel) och det blir hela tiden fler och fler nya snygga championhanar att konkurrera emot. En annan anledning kan ju vara jag. För ett år sedan hade jag aldrig visat en hund i en utställningsring. Jag lär mig ständigt och har massor kvar att lära mig, det är banne mig inte lätt alla gånger. Men jag har trots allt visat fram Tristan till två BIR och ett BIM under 2007.  Men när Lotta visar Tristan visar han sig så mycket snyggare, varför vet jag inte det bara är så. 
Eftersom vi har fått en massa nya blogghundvänner som läser så kan jag berätta att Tristan har bott hos mig och J sedan januari 2007, då vi fick äran att bli delägare tillsammans med Dorota (Lotta) Gustafsson på Hesiodos Kennel. Summan av kardemumman är att jag har en alldels underbar och snygg hund som jag älskar såå mycket. Och oavsett om vi ligger på 7:e, 3:e eller 2:a plats på en lista så har vi roligt och har lärt känna en massa härliga människor.     

Kommentarer
Postat av: Dennis

Vilken söt hund du har längst upp på sidan :D

Ha en bra dag!

http://www.dennism.se

Postat av: mia

Att det är svårt att visa hund är det inga tvivel om här. Tycker du är jätteduktig som har visat fram Tristan till två BIR och ett BIM. Och som du säger man lär sig något varje gång.
Kul har vi i alla fall oavsett hur det går.

Kram

2008-03-20 @ 10:02:05
URL: http://salma.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

Mia: man lär sig av sina misstag *s* och man lär sig vilken domare man inte ska visa sin hund för.. Tyvärr är det samma domaren på flertalet utställningar i sommar, utställningar som jag hade funderat på men eftersom den domaren inte gillar Tristan har jag lagt ned de planerna. Det är att kasta pengarna i sjön.
kram

2008-03-20 @ 13:52:31
URL: http://takycard.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback