Då var denna arbetsvecka slut

Fredag fredag fredag. Veckorna går så otroligt snabbt. Var det inte nyss måndag? Tyvärr går helgerna ännu snabbare.

När jag kom hem från jobbet och krånglade mig av cykeln för att släpa in den i trappuppgången då kom Fru La famiglia helt plötsligt promenerandes. Trevligt trevligt, det är inte varje dag man möter folk man känner på gatan. Det blev en trevlig liten pratstund innan jag släpade in min cykel för att sedan bli utsläpad av Tristan. Det där med att cykla är ju ett helt företag. vet inte om jag har nämnt det tidigare men det finns ingenstans att parkera cyklar på utsidan av vårt hus och det finns inte heller någon "gång" in på gården. Utan man måste släpa cykeln genom trappuppgången. Som sagt det är ett helt företag att först ställa upp ytterdörren, släpa upp cykeln för 2 trappsteg genom dörren sedan upp en halv trappa. Där är det ännu ett par dörrar, innerdörrar som man måste ställa upp sedan genom huset och ställa upp en dörr för att komma ut på gården. GUUUD så jobbigt det är.

Tristan och jag har haft ett litet hundmöte. Tror att jag har nämnt det tidigare att vi vid flera tillfällen har sett en Zamba, dvs en kleiner munsterländer. Hunden som vi sett och zamba är så himla lika varandra. Tristan var fasligt förtjust i Zamba och när vi har sett "zamban" här ute på gatan har Tristan stått som fastgjuten i betong och bara tittat. Precis som om han tror att det är Zamba, vi ser ju många hundar men dem bryr han sig sällan om men när vi ser denna hund då blir han så glad. I går mötte vi hunden och hans husse och Tristan blev överlycklig när han fick hälsa. Det är en 14 årig hane, så himla fin. Hussen och jag pratade en stund och jag berättade om Zamba.  I dag träffade vi dem igen och Tristan blev lika glad i dag.  Den gamla 14-åringen blev glad han med och skuttade omkring. 

Nu är det en liten lagotto som påkallar min uppmärksamhet med buff och puff. han kör in sitt huvud under min arm för att jag ska klappa på honom.
    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback