Heute

Kände mig som en överkörd sork i går kväll och strax efter att cityakuten hade börjat stängde fabriken. Vaknade en stund senare  för att förflytta mig till sängen.  När jag började jobbet för 6 veckor sedan kände jag ungefär likadant.  Eller vete  fan om det inte var värre i går.  Att ha och ta allt ansvar själv  ger lite överhettning i hjärnan.  Det var fullt upp hela tiden i går och i dag har det varit likadant.  När  sjuksköterskor börjar gå själv  brukar de få "lätta" patienter, Mina patienter är inte direkt "lätta" utan det är massor att göra och fixa med. Men men det är lika bra att gå ut hårt!

När jag kom hem tog jag med mig Tristan ut på en härlig långprommis i eftermiddagssolen. Vi satt en stund på en parkbänk och myste i solen, såå härligt. Trissenisse var dock mest intresserad av att hoppa i vattnet och bada bada bada. Det finns ju så många bra lagottobadställen tycks han tänka.

Kommentarer
Postat av: Mams

Det känns säkert i kroppen och knoppen att börja jobba "på riktigt", med allt vad det innebär.
Du blir säkert varm i kläderna snart .....
Kramizzz

Postat av: Yvonne

Härligt att komma ut i solen efter en intensiv arbetsdag. Att bara "få vara"..

2008-03-05 @ 09:55:12
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: malte o fnoken me gamla matte

att sitta på bänk o mysa låter...mysigt..malte o snoken tycker att sitta still ute är waiste of time..så det pips gnys o stretas..så jag tycker det låter fantastiskt o exotiskt eftersom vi inte gör sånt längre stunder...

2008-03-05 @ 11:29:11
Postat av: Hannah

Mams: visst blir jag snart varm i kläderna. kram kram

2008-03-06 @ 11:30:03
Postat av: hannah

Yvonne: ja det är skönt att rensa huvudet och tankarna.

2008-03-06 @ 11:30:35
Postat av: Hannah

Malt & snoks matte: Kanske ska tillägga att Tristan inte hade någon större ro heller. Att sitta och titta på vattnet är dumt tycker nämligen Tristan, vatten ska man bada i.

2008-03-06 @ 11:31:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback