Hurra, det är fredag.

Å så var det fredag igen! Tänk vad fort veckorna går.. Det sitter bra med lite ledighet nu i helgen.
I går kväll på jobbet var mina arbetskamrater snäll mot mig så jag fick endast 3 patienter. Vilket visade sig vara för få, hade på tok för lite att göra så då var jag tvungen att gnälla över det. Jag blir aldrig nöjd. Fast det var egentligen ganska skönt att ta det lungt och slippa stressa.
I dag har jag varit på KPE = Klinisk prövningsenhet för att hospitera. Det är meningen, i en snar framtid att vår avdelning ska bli mer delaktiga i deras arbete och att vi ska kunna gå in och hjälpa till hos dem och att "deras" patienter kommer hamna mer på vår avdelning. Det var jätteintressant och spännande att vara där. De bedriver flera olika studier, de flesta studier är i Fas I, dvs de har inte kommit så långt. Tex är det 2-3 personer som är med i en viss studie för att testa effekterna av ett visst läkemedel, eller om de nu får placebo. randomiserat/blindtestbjäffs. Allt det där tråkiga som vi fick lära oss på de tråkiga metodkurserna i skolan blev helt plötsligt aktuellt. :O Hur som så var det intressant och jag vill garanterat gå in och jobba där i framtiden.
Eftersom det är fredag bjöd the big boss på fika, efter att jag hade smaskat i mig en chokladmuffin som hette duga flexade jag ut 14.42, hojade hem till prinsen för att ta med honom ut på en prommis i det härliga vädret. 1,5timmes prommis blev det och nu ligger Tristan och snarkar nöjt. Han har hittat en ny favoritplats att ligga på. Nämligen i hallen där skorna står, elller ska stå. När jag kom hem hade Tristan bökat bort alla skorna från "hans" lilla krypin. Det är lixom en inbuktning i väggen där hatthyllan hänger och skorna är, jag menar ska stå.  

Kommentarer
Postat av: malte o snoken

va dumt av dig att ställa skor i hallen på en sån bra liggplats!! Chokladmuffins e gott...

2008-03-08 @ 09:08:01
Postat av: Anonym

Malte 6 Snok: ja var har jag fått en sådan dum idé ifrån?

2008-03-08 @ 11:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback