Uppmaning till uppror.

Här kommer en uppmaning till er som läser denna blogg. Gå in på denna sida och visa ert stöd.
Är det rätt att man som sjuksköterska efter en treårig högskoleexamen med en kandidatexamen skall tjäna "lika mycket" som någon som jobbar på en hamburgerrestaurang? Kommunal har ju lyckats med sina förhandlingar, många undersköterskor tjänar lika mycket eller om inte mer än sjuksköterskor. Någonting är fel! Undersköterskorna förtjänar naturligtvis sin lönehöjning men de har inte det ansvaret som vi sjuksköterskor har. Sjuksköterskelönerna måste höjas!

Jag väntar med spänning på vad som kommer hända med helgens förhandlingar. Åstadkommer inte vårdförbundet något bra denna gång, ja då lär de ha satt sin sista potatis...

Ni vet vad ni ska göra..

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Jag kan inte annat än hålla med. Klart sjuksköterskorna ska ha högre lön.

PS Men inte högre än vad jag har ;)

Postat av: Hannah

La: jag vet inte någon (förutom landstinget) som inte tycker att sjuksköterskor ska ha högre lön..

2008-03-29 @ 08:03:32
URL: http://takycard.blogg.se
Postat av: La Famiglia

Åjo, det finns allt de som tycker att det ska vara en rejält stor skillnad mellan läkare och sjuksköterskor. "Läkarna har ju mycket större ansvar." Men sen handlar det ju också om finansiering av ökade löner. Det är ganska lätt att tycka att sjuksköterskor ska ha högre lön, men är det någon som är beredd att betala mer i skatt för att det ska bli så? Eller ska man ta av läkarnas löner? Lönebildning är ingen lätt fråga, i synnerhet inte inom sjukvården, och jar har inga lösningar på problemet.

2008-03-29 @ 09:43:06
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: malte o snokas med matte

jag vet ingen som har högre lön än la famiglia!(he he)
Klart syrrorna ska ha mer lön!
vi
är tillbaka från barnträsket o vi kan kort men kärnfullt summera hela upplevelsen med USCH! (och nej tack!)

2008-03-29 @ 15:02:45
Postat av: Mams

Jag har skrivit under .....
hoppas bara att det får effekt!!!!

2008-03-29 @ 15:15:42
URL: http://bippeliboppen.bloggagratis.se/
Postat av: La Famiglia

OCh hur vet malte och snoken vad jag har för lön? Har ni kollat i tax-eringskalendern?

2008-03-29 @ 18:32:34
URL: http://hundblues.blogspot.com
Postat av: malte o revisor-snokas

du tala om det förut när du skulle löneförhandla...

2008-04-01 @ 09:54:04
Postat av: La famiglia

Nähä, jag sa bara vad jag ville ha. Löneförhandlingen är ännu inte avslutad.

2008-04-01 @ 10:58:03
URL: http://hundblues.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback