I går.

Mitt jobb är inte alltid det lättaste, jag jobbar med svårt sjuka människor, både unga och äldre. För att orka med gäller det att hitta en tyngdpunkt i tillvaron, en tyngdpunkt eller rättare sagt en balans där man varken är för engagerad eller för känslokall. Har hittills tyckt att det inte varit så psykiskt tungt. Tills i går. I går dog en av våra patienter och när det är en person i ens egen ålder, kan det inte hjälpas att man blir lite extra berörd.
Det är tur att vi är ett bra arbetslag där vi kan prata av oss.

Nu är det en lagotto som pockar på uppmärksamhet.

Kommentarer
Postat av: molle

precis prata det är bra,, det är det bästa...

2008-05-20 @ 19:40:07
Postat av: Mams kramar om

Förstår dig ......

Postat av: La Famiglia

Jag tror det var du som sa det till mig: Det finns mycket glädje och positivta saker också i det jobbet. Det gäller att komma ihåg dem, i synnerhet en dag som igår.

2008-05-20 @ 23:43:31
Postat av: malte o snoki me matte

oj det måste vara jättetungt, vilken tur att du fanns där igår ändå för den människan, du gör ett jättejobb, skickar lite taxgos som stöd!

2008-05-21 @ 11:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback