Sova sova sova säng säng säng.

I går var det dags att återgå till jobbet efter att ha varit på utbildningen. Det har varit skönt och slappt att vara på kursen men det var även roligt att komma tillbaka till jobbet. När jag slutade hojade jag hem, släpade ut Tristan för att rasta honom lite snabbt stoppade sedan in honom i lägenheten igen sedan for jag mot ikea i barkarby för att möta upp pappa och min farbror Jörgen. Höll dock inte på att hamna vid ikea då jag glömde svänga av mot ikea utan istället åkte mot La famiglias hemtrakter, insåg då mitt misstag och fick vända tillbaka. På ikea köpte jag nya sängar som pappa och Jörgen körde hem åt oss. I vår förra lägenhet hade vi inte plats för en dubbelsäng utan hade en 120 säng, när vi flyttade hit skulle vi köpa nya sängar men månaderna har gått och det har inte blivit av.. Tills i går. Äntligen. Att sedan köra in i sthlm vid 18-tiden var inte det lättaste, det tog nästan en timma från solna och hem. Väl hemma fanns det inga parkeringsplatser lediga, misstänker att det var en massa människor som skulle på Kiss som ockuperat platserna. Hittade dock en ledig plats längs tvärgatan, problemet är att jag fortfarande inte kan fickparkera, men min gode farbror hjälpte mig.
Kvällen spenderades sedan med att skruva ihop sängarna. Den gamla sängen tog papps och Jörgen med sig, för den ska en av mina kusiner få. Har sovit rätt gott i natt har väl fått lite mer plats än vanligt. Men bara lite, J envisas att ligga som ett plåster så jag har legat och balanserat på kanten som vanligt... 120 eller 180 säng spelar för min del tydligen ingen roll. Den som dock har fått mest plats och som uppskattar nya sängen är ingen mindre än Tristan. När han kommer upp på morgonen för att gosa vill han helst ligga mellan oss.   
Pappa hade även med sig stolar till balkongen, de vi skulle ha var nämligen slut här i stan vi kunde endast köpa bordet här. Började morgonen med att skruva ihop ena stolen. Nu ska jag skruva ihop den andra och bordet, om jag hinner. Ska jobba extra ikväll. Vilket inte känns så spännande just nu men detso trevligare blir det vid nästa lön.

Kommentarer
Postat av: La Famiglia

Jag antar att du hade bråttom till Ikea annars hade du väl kommit förbi på en fika?

Tänk på att det finns folk med dragkrok på närmre håll än Örebro, om det kan vara till någon hjälp någon gång. Och vi får väl ta och sätta igång med fickparkeringskursen snart.

Postat av: molle

hoppas att ni sover lika skönt i den nya sängen som den gamla.. nattis

2008-06-01 @ 17:19:58
URL: http://bobmarley.bloggagratis.se
Postat av: Hannah

La: jag tänkte tanken men hade inte tid. papps och jörgen väntade ju på mig.

2008-06-01 @ 22:11:29
Postat av: Hannah

Molle: vi sover så gött så. nu skulle även en nuffe få plats i sängen

2008-06-01 @ 22:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback