Fantastisk människa

Ni som läser min blogg vet förmodligen att jag jobbar som sjuksköterska. Är dock inte hundra på om jag har skrivit vilket klientel jag arbetar med. Jag arbetar på en slutenvårdsavdelning för personer med cancerdiagnos. Vår inriktning är på urologiska cancertyper och på sarkom men vi har dock patienter med andra cancertyper också. En salig blandning helt enkelt. Sarkom är en cancertyp som många inte känner till och den är tack och lov inte så vanlig. De flesta som får sarkom är väldigt unga och är de över 18 år kommer de till vår avdelning.

Senaste veckan har vi haft en patient hos oss och jag har haft hand om henne nästan varje pass jag har arbetat. I torsdags åkte personen i väg till en annan avdelning men kommer förmodligen tillbaka efter helgen.
På fredagseftermiddagen dök det upp en man i korridoren, han bar på två stora paket och undrade var han kunde lämna dem. Jag såg att de var adresserade till vår sekreterare och att de var från just den patienten...
Innehållet i paketen var små goodiebags från
L`occotaine till alla i personalen. Patienten har nämligen en body lotion som många i personalen påpekat doftar så gott. Varpå personen mailar till L´occotaine och berättar om sin sjukdom och om oss vilket resulterar i att de skickar dessa små goodiebags till oss. Helt fantastiska produkter, i likey likey. Det finns två L´occotainebutiker här i sthlm, anar att jag kommer att besöka dem inom en snar framtid..
Men vilken fantastisk människa denna person är, så oegoistisk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback