Helgen

Helgen som var spenderade vi hemma hos mamma och pappa. Vi hade en väldigt trevlig helg. I fredags när vi skulle åka mot Örebrotrakten så började det snöa när vi lämnade stockholm, och bilen hade sommardäck. behöver jag påpeka att det inte gick så snabbt? Men fram kom vi. En annan mindre lustig grej med min bil är att lyset till instrumentpanelen har slutat att fungera så när det är mörkt får man gissa sig till hur fort man kör..
På lördagen firade vi min födelsedag med god mat och smaskig budapesttårta. På söndagen tog vi en långlångprommis, Tristan och Basta var överlyckliga över att det fanns snö i skogen. Tog en massa bilder men de ligger kvar i kameran, ska stoppa in dem i datorn någon dag snart.. Fast min dator vill fortfarande inte låta mig blogga.. Därför får jag använda Js dator. 
Åter till söndagen, när vi sedan skulle åka hemåt hade pappa inte fått ordning på instrumentpanelen till bilen så vi fick ta hans bil hem. Mellan västerås och enköping tog det tvärstopp, det hade varit flera bilolyckor så vi blev stående i säkert en timma.. Men hem kom vi..
I går var det min födelsedag, den firade jag med att ha en hyperstressigdag på jobbet med patienter som dog och sånt.. Men det gick det med.. På kvällen bjöd J på mat hos cyprioten på hörnet bredvid oss. De ha så god mat. Jag åt ett välsmakande grillspett på svärdfisk och scampi. Så gott! När vi kom vi hem åt vi tårta som J köpt med sig hem. Även den var jättegod. En mätt & trött Hannah somnade tididigt i soffan. 

I dag var det upp tidigt för att plocka undan saker och duscha innan det skulle komma folk. Js företag har kontrakt med ett serviceföretag och genom dem kan man beställa diverse tjänster; städ, läxläsning, barnvakt, biltvätt, kemtvätt. Ja allt. J har länge varit intresserad av städning från företaget. I söndags mailade han en intresseanmälan och i går fick han svar att de hade återbud i dag. Så i skrivande stund har jag en liten polsk städerska som skurar mitt hem skinande rent.. (så jäkla skumt) Första gången gör de en rejäl grovstädning sedan kommer vi att ha städning var 14:e dag. Och där i mellan städar vi själva.. och med tanke på hur mycket Tristan grusar ned så kommer jag att fortsätta att dammsuga flera gånger i veckan.  När vi veckostädar blir det mest dammning, dammsugning och torkning av golvet. När företaget städar känns det som om de gör det mer noggrant, torkar spegeldörrarna, dörrposter, väggarna i badrummet köksluckorna osv. helt klart värt det. och med skatteavdraget blir det billigt. :D Vi kommer vilja ha städningen på torsdagar eller fredagar. Fan vad skönt det kommer vara att komma hem och ha det nystädat till helgen. :D 

Kommentarer
Postat av: Mams

Åååååhh va´ avis jag blir på städningen!!!!!!!

Jag får nog ringa min städkontakt och kolla upp vad hon ska ha för städning varannan vecka ...........

Ha det ..... kramen

Postat av: Helena o Tosca

Förstår inte hur du orkar jobba med människor som är så sjuka att de dör....Fast det är tur att såna som du finns!



Städhjälp, vilken lyx!

2008-11-04 @ 20:01:05
Postat av: Hannah

Mams: ja det är såå skönt att få städat.. kolla upp det.. kram

2008-11-04 @ 22:11:30
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Hannah

Helena: ibland är det tungt.. men samtidigt så älskar jag mitt jobb.



jaa det är såå lyxigt med städhjälp.

2008-11-04 @ 22:13:35
URL: http://takycard.blogg.se/
Postat av: Yvonne och Galotterna

Det skulle varit himmelrike med lite städhjälp. Njut av det, så länge det varar. :-)

2008-11-05 @ 18:40:15
URL: http://www.tottigalotti.se
Postat av: Hannah

Yvonne: jag kommer att njuta. men jag får ju dammsuga en del i alla fall

2008-11-05 @ 20:03:24
URL: http://takycard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback