Söndag och kväll.

Då var det redan kväll. Jösses vad fort dagarna och helgerna passerar.

I går var J och jag ute på en liten shoppingtur på stan, jag köpte lite smink, en kalender och ett par vinterskor och J shoppade jeans och skor. Vi var även in en sväng på Bruka och spanade på det
hallbord/sideboard som vi har tänkt att ha i hallen. Det blev även en sen lunch på Texas Longhorn, deras burgare är väldigt goda och mättande..

För denna dag hade jag många planer men jag hann inte alls med allt som jag hade planerat. En sak som inte hanns med var att klippa Tristans päls mellan trampdynorna..  Suck pälsen växer som ogräs där.
Men jag har hunnit provbaka muffins och saffransbiscotti. Vår gasugn är ju som sagt inte den bästa. Men muffins blev ok, något bleka... men goda. Saffransbiscotti har jag inte gjort på säkert ett år, de är ju oh så goda och trot eller ej så blev de perfekta även i vår usla ugn.
Till middag slängde jag ihop en Porterstek enligt detta recept. Oh så gött det blev. Riktigt mustig sås. Resten av kvällen tänker jag spendera i soffan, J får sköta prommisarna, just nu står han nere i tvättstugan och viker tvätt efter det passar det nog bra med en prommis ;)  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback